سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
اسماعیلی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه ۳۰۰ طلبه جهادی خواهر در مقابله با کرونا خدمت رسانی می کنند، گفت: تعدادی از مدارس علمیه خواهران کار تولید ماسک و اقلام بهداشتی را بر عهده داشتند و از حوزویان استان کمک های خوبی جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، صبح امروز در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان بوشهر گفت: یکی از کارهای بزرگ روحانیت خدمت اجتماعی است، اما وظیفه مهم تر این است که جامعه از این خدمت اجتماعی مطلع شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه: در شروع کرونا ابتدا یک حس ناامیدی در بین مردم ایجاد شد، اما حضور روحانیت و طلاب در عرصه و میدان مقابله با کرونا باعث شد که فضای ناامیدی شکسته شود و خواهران هم در کنار برادران نقش زیادی در این راستا داشتند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ طلبه جهادی خواهر در راستای مقابله با کرونا خدمت رسانی می کنند، افزود: تعدادی از مدارس علمیه خواهران کار دوخت ماسک و اقلام بهداشتی را بر عهده داشتند و نیز در بین حوزویان استان کمک های خوبی جمع آوری شد.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه برخی از طلاب خواهر دو تا سه شیفت به صورت روزانه فعالیت می کردند، گفت: با وجود کمبود امکانات، اما طلاب در تغسیل اموات کرونایی فعالیت داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه شورای حوزوی نیاز به انسجام بیشتری دارد گفت: این انسجام باعث می شود تا در مسائل مختلف بتوان قوی تر عمل کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا جعفری زاده نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت روحانیونی که در فضاهای غیرحوزوی فعالیت می کنند، تاکید کرد و گفت: تعداد ۶۰ طلبه معمم در مرکز استان وجود دارد که اکثرا با نیروهای مسلح مشغول به فعالیت هستند که می توان از ظرفیت آنان نیز استفاده کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مالک اشتر بوشهر با بیان اینکه تعداد ۶۰۰ بسته کمک معیشتی بین طلاب استان توزیع شده است، گفت: پیگیر تهیه بسته های لوازم التحریر هستیم و برای این منظور تعداد ۳۰۰ بسته درخواست شده است که تاکنون ۱۰۰ بسته آن اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha