سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اشتهارد

حوزه/ مجید ملامحمدی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات گفت: مجموعه دو جلدی "«مسافران بهشت" با موضوع شهدا و دفاع مقدس که در واقع یادنامه شهدای شهرستان اشتهارد می باشد به زیور طبع آراسته شده است.

این نویسنده مطرح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که روز چهارشنبه( ۱۶ مهرماه) مراسم رونمایی از این کتاب با شمارگان هر مجلد هزار نسخه در اشتهارد برگزار می شود، ابراز داشت: جلد نخست این کتاب در ۳۱۲ صفحه و جلد دوم در ۳۰۴ صفحه به ۱۳۵ شهید شهرستان اشتهارد می‌پردازد که این شهدای بزرگوار در جبهه‌های دفاع مقدس‌ جنگیده‌اند و برخی نیز پس از پایان جنگ تحمیلی در جریان دفاع از حرم اهل بیت(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمده اند.

وی افزود: در واقع "مسافران بهشت" پس از چندین سال تحقیق و پژوهش جمعی از هنرمندان اشتهاردی که در قالب مصاحبه، فیلم و... گرد آمده بود، تدوین شده است.

ملامحمدی ادامه داد: در متن این کتاب خاطراتی از خانواده و دوستان شهدا هم قید شده ضمن آن که در ادامه درباره شهدا نیز در کنار خاطرات موارد بیان می‌شود، در پایان هر جلد هم آلبوم تصاویری درج شده که مربوط به تصاویر دسته جمعی شهدای اشتهارد است. گفتنی است شهدای اشتهارد در لشکر محمدرسول الله(ص) و سیدالشهدا (ع) حضور داشته و به خصوص گردان امام سجاد(ع) این شهرستان جزو شجاع ترین رزمندگان خط شکن عملیات کربلای ۵ بوده‌اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha