پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکایت نامه مسلمانان نیوجرسی از تبعیض در شورای شهری

حوزه/ مرکز اجتماعی امت در شهر تینگ در نیوجرسی در شکایت نامه‌ای به دادگستری فدرال آمریکا، از شورای شهری به خاطر رفتار تبعیض آمیز هدف دار در به تاخیر انداختن و در نهایت رد درخواست مسجدسازی شکایت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از northjersey، یک مرکز جامعه اسلامی از شورای شهر تینک در نیوجرسی آمریکا به دادگستری فدرال به خاطر رد درخواست مسجدسازی به بهانه‌های شهرسازی شکایت کرده و این شورا را به تبعیض ضداسلامی متهم ساخته است.

در این شکایت نامه مرکز اجتماعی امت که یک مدرسه سابق را به قیمت ۴.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ خریداری کرده و قصد داشته آن را به مسجد تغییرکاربری بدهد آمده است که این شورا با اعمال الزامات ظالمانه و تخلیه جیب توسعه دهنده، به بهانه‌های مختلف جلوی اجرای پروژه را می‌گرفت. گفته می‌شود ساختمان آجری ۱۱۰ ساله در سال ۲۰۰۳ به کلیسا فروخته شده بود و مدتی نیز به عنوان یک مرکز مراقبت درمانی مورد استفاده بوده است.

طبق شکایت نامه، این شورای منطقه‌ای و هیت مدیره آن از همان ابتدا مخالف این پیشنهاد بوده‌اند و در اقدامی تبعیض آمیز علیه ساخت مرکز اسلامی و مسجد جبهه گرفته‌اند تا اینکه در ۱ اکتبر درخواست مسلمانان را رد کرده‌اند.

در دادخواست آمده است: روند ساختگی بود که هدف آن به تاخیر انداختن پروژه بود تا در نهایت آن را رد کنند و در ضمن پول و بودجه مرکز اسلامی را نیز خالی کنند.

در دادخواست شکایت مسلمانان همچنین آمده است که هیچ یک از الزاماتی که شورای شهری برای ساخت مسجد قرار داده هنگام ساخت کلیسا مدنظر نبوده و از آنان خواسته نشده است.  

 به گفته ایان ابوشی وکیل مدافع مسلمانان، شورا درخواست و شروط متعددی را پیش پای مسلمانان گذاشته و جامعه اسلامی به تک تک آنان تن دادند، اما در نهایت با بی‌رحمی درخواست آنان برای افتتاح یک مسجد مجوز نگرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha