سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موانع استفاده قشر ضعیف کهگیلویه و بویراحمد از پوشش بیمه همگانی برداشته شود

حوزه/ امام جمعه یاسوج گفت: قشری که باید مورد حمایت بیمه‌ همگانی قرار گیرند طبقه عشایری، کارگری و قشر ناتوان اما زحمت‌کش و مولّد جامعه است که توصیه می‌کنم موانع پیش‌روی برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان بیمه سلامت با برشمردن نقش بیمه در جامعه، گفت: بیمه در میان همه اقشار به خصوص قشر ضعیف جامعه دغدغه اساسی است، چرا که وقتی از پوشش بیمه‌ای برخوردار نباشند مجبورند همه دارایی خود را خرج سلامتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیمه موجب آرامش خاطر افراد می‌شود، کار بیمه سلامت در طرح تحول سلامت ارزشمند بوده و تا حدودی فشارهای روحی و روانی که بر دوش بیماران بوده را برداشته است.

وی افزود: اینکه افراد به مراکز درمانی مراجعه و هزینه‌های پایینی پرداخت کنند خود نوعی آرامش خاطر است، از این رو شرایط به گونه‌ای باشد که افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند در بیمه همگانی مورد حمایت قرار گیرند، متولیان برای محقق شدن این امر مهم برنامه‌ریزی کنند تا تبدیل به فرهنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: قشری که باید مورد حمایت بیمه‌ همگانی قرار گیرند طبقه عشایری، کارگری و قشر ناتوان اما زحمت‌کش و مولد جامعه است که توصیه می‌کنم موانع پیش‌روی برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بیشتر به این افراد زحمت‌کش صورت گیرد.

همچنین در این نشست کاظمی، مدیرکل بیمه سلامت گفت: کسانی که تحت پوشش و حمایت هیچ سازمان و اداره در موضوع بیمه نیستند، سالانه باید ۳۴۴ هزار تومان پرداخت کنند که هزینه چندان زیادی به شمار نمی‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha