جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمک‌رسانی مسلمانان دلاور برای بازسازی مرکز یهودی آتش گرفته

حوزه/ جامعه اسلامی دلاور به خیریه یهودیان که چند ماه پیش توسط یک آتش افروز به آتش کشیده شد، کمک مالی اهداء کردند تا در بازسازی این مرکز همکاری داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از collive، جامعه اسلامی دلاور در آمریکا، کمک مالی به خیریه یهودیان که دچار آتش سوزی شده بود اهداء کردند.

شیخ عبدالهادی و عرفان پتال از جامعه اسلامی در ملاقاتی که با رهبران یهودی این خیریه داشتند، کمک‌های مالی اهدایی از سوی مسلمانان را به آنان تقدیم کردند تا در ساخت دوباره آن مورد استفاده قرار بگیرد. گفته می شود این خیریه با نام مرکز خبد در دانشگاه دلاور توسط یک آتش افروز تخریب گردید.

آورمل وگل رهبر یهودیان با عبدالهادی امام جماعت مرکز مسلمانان در دلاور، عرفان پتال رئیس جامعه اسلامی دلاور و دکتر مقتدر خان، استاد بش علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه دلاور ملاقاتی کرده و از آن‌ها قدردانی کرد.

در این جلسه از سوی طرف مسلمان گفته شد: زمانی که خانه خبد در محوطه دانشگاه دلاور به آتش کشیده شد، حادثه‌ای که چند ماه پیش به دست یک آتش افروز رخ داد، جامعه الامی و مسلمانان با هم متحد شتند تا به جامعه یهودیان محلی و به ویژه دانشجویان یهودی در این دانشگاه کمک‌رسانی کنند.

آن‌ها خاطرنشان کردند: به منظور حفظ اصول میان ادیانی، جامعه اسلامی ابتکاری به راه انداخته تا در بازسازی این مرکز کمک‌رسانی کند. و از طریق مشارکت‌های اجتماعی موفق شدیم ۴ هزارو ۵۰۰ دلار جمع آوری کنیم.

این اقدام مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های مثبتی از سوی مردم و فعالان مواجه شده و آن‌ها همدلی و همبستگی جامعه اسلامی را مورد ستایش قرار داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha