جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیریان

حوزه/ مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان از برگزاری بالغ بر ۱۰دوره فرهنگی بصورت مجازی ویژه طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، از برگزاری دوره های فرهنگی حوزه علمیه اصفهان بصورت مجازی خبر داد.

مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان در مورد اهداف برگزاری دوره های مجازی، عنوان کرد: نظر به ضرورت ارتقاء توان مندی های طلاب در عرصه های مختلف مورد نیاز طلبه تراز انقلاب اسلامی، دوره هایی با محتوای مرتبط با اهداف تهذیب و تبلیغی طلاب و با حضور اساتید برتر تعریف و در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا این دوره ها بصورت مجازی برگزار شد..

وی  در مورد کیفیت برگزاری دوره های مجازی، ابراز داشت: واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در طول سال دوره های مختلفی را در مرکز مدیریت (بصورت متمرکز) یا در مدارس برگزار می نماید، این دوره ها بصورت پوستر در فضای مجازی یا پیامک تبلیغ می شود و پس از ثبت نام اینترنتی و ارائه لینک ثبت نام در فضای مجازی، متن یا صوت های دوره در کانال «واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان» در پیام رسان های ایرانی ایتا،سروش،بله و روبیکا به آدرس(@farhangihozeh) بارگذاری می شود و پس از آن لینک سئوالات در کانال فوق الذکر تعریف می گردد که در کوتاه ترین زمان ممکن،نتایج به شرکت کنندگان اطلاع رسانی می شود.

 مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان در مورد عناوین دوره ها، اظهار داشت: دوره های تمدن نوین اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر در خانواده، سبک زندگی اسلامی، سواد رسانه و دوره سیاسی تاکنون برگزار شده است .

وی با اشاره به ادامه دار بودن این دوره ها، ابراز داشت:دوره سبک زندگی(۲) با حضور اساتید برتر و متخصص با محور سخنرانی  حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در۳۰محور سبک زندگی در حال ضبط است که تاکنون بیش از۷۰درصد ضبط شده که کار همچنان ادامه دارد و بزودی ارائه می شود؛ دوره مسجد داری بارویکرد مدیریت فرهنگی مسجد و محله مسجد محور، دوره نقد فمینیسم، فرق و ادیان، اردو داری و... در حال تدوین می باشد که تا قبل از پایان سال جاری برگزار می گردد.

حجت الاسلام  امیریان در مورد تعداد استقبال کنندگان از دوره ها، افزود:خوشبختانه با توجه به مجازی بودن دوره ها استقبال زیادی از طرف طلاب برادر و خواهر انجام گرفت ولی آنچه باعث دلگرمی دست اندرکاران دوره ها شد این بود که افراد غیر طلبه حتی از استان های دیگر نیز در دوره ها شرکت کردند و حوزه های علمیه سایر استان ها نیز با ارسال نامه درخواست برگزاری این دوره ها در آن استان ها را داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha