شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست

حوزه/ رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی، فلسفه وجود قطب های فکری و فرهنگی را راهبری و مدیریت کلان مسئله ها دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست این میز، فلسفه وجود قطب های فکری و فرهنگی این دفتر را راهبری و مدیریت کلان مسئله ها دانست و با تأکید بر تسری گفتمان ادبیات مرجعیت علمی قرآن در سطح حوزه علمیه و کشور، اظهار داشت: مباحث مرجعیت علمی قران کریم باید مبتنی بر سند مرجعیت علمی قرآن و قوه عاقله در تصمیم گیری ها و فعالیت های این عرصه باشد و مسائل مرتبط با کارگروه مرجعیت علمی قرآن کریم در دفتر تبلیغات اسلامی، در این کارگروه به تأیید و تصویب برسد.

وی با بیان اینکه جهت نظارت، مراقبت و رصد علمی در مباحث مرجعیت علمی قرآن کریم به یک گروه در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن نیاز است، گفت: با استفاده از ظرفیت موجود در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و ادغام برخی فعالیت ها می توان گروه مرجعیت علمی قرآن کریم را تشکیل داد.

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به جذب طلبه های جوان که در زمینه های قرآنی فعالیت می کنند، تصریح کرد: با ارائه آموزش ها و دوره های کارورزی می توانیم برای آینده دفتر در عرصه مرجعیت علمی قرآن کریم کادر سازی انجام دهیم و به خروجی های مد نظر قطب ها و میزها برسیم.

همچنین در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی به ارائه گزارشی تفصیلی از وضعیت فعالیت های صورت گرفته و در دست اقدام کارگروه مرجعیت علمی قرآن کریم ارائه کرد.

 در پایان این نشست، رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی طی حکمی حجت الاسلام عیسی عیسی زاده را به عنوان «رئیس میزکار تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی این دفتر» منصوب کرد و از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی تقدیر به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha