جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، «تحریم سیاسی-اقتصادی» فرانسه را بهترین پاسخ به حرکت مذبوحانه رئیس‌جمهور فرانسه دانست و گفت: بهترین موضع‌گیری در مقابل این توهین همان تحریم کالاهای آن‌ها و قطع رابطه با آن‌هاست. دشمنان اسلام باید توسط مسلمین و کشورهای اسلامی ضربه اقتصادی و سیاسی ببینند تا دست از این دشمنی‌ها بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن محکومیت حرکت مذبوحانه رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از توهین‌کنندگان به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص)، با بیان اینکه توهین به مقدسات اسلام به بهانه آزادی بیان اصلاً قابل توجیه نیست، اظهارداشت: اگرچه ما مسلمانان دلمان از این حرکت زشت و مذبوحانه به درد آمد، اما تعجب نکردیم! چراکه ماهیت فرهنگ غربی مبتنی بر دروغ، حیله و نیرنگ است.

وی با بیان اینکه اگر آن‌ها پایبند به آزادی بیان و دموکراسی هستند، چرا در رابطه با هولوکاست این پایبندی را رعایت نمی‌کنند! گفت: چرا دولت فرانسه اندیشمندانی که در مورد هولوکاست تحقیق علمی کرده بودند را محاکمه کرد! پس آزادی بیان برای آن‌ها صرفاً یک بهانه است تا انگیزه‌های ضد اسلامی خود را پنهان کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، به پیشینه دشمنی غربی‌ها با اسلام اشاره کرد و افزود: این دشمنی به جنگ‌های صلیبی برمی‌گردد! آن زمانی که خدای متعال برای پیامبر پرده از چهره آن‌ها برداشت و در آیه ۲۰ سوره بقره، خطاب به ایشان می‌فرماید: «ولَنْ تَرْضَی عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» یعنی «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آن‌ها کنی...».

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حدود دو قرن غربی‌ها، علیه اسلام جنگ‌های زیادی را تحمیل کردند و امروزه صهیونیسم بین‌المللی ادامه دهنده همان جنگ‌های صلیبی است و صلیبی‌ها و مسیحیان با آنکه اختلافات زیادی با یهودیان دارند ولی چون از نظر آن‌ها اسلام و مسلمین دشمن مشترک آن‌ها هستند، دست در دست یکدیگر گذاشته و علیه ما متحد شدند.

وی گفت: در دهه‌های اخیر که به برکت انقلاب اسلامی یک بیداری اسلامی میان امت‌های اسلامی ایجاد شده و جبهه مقاومت مخصوصاً در غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی شکل‌گرفته و سنگرهای زیادی را فتح کرده و دشمن را مجبور به شکست و عقب‌نشینی کرده، کینه‌های گذشته آن‌ها مضاعف گشته و می‌بینید که به خاطر همان کینه‌ها این‌گونه به پیامبر مکرم اسلام توهین می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، خاطرنشان کرد: به نظر بنده بهترین موضع‌گیری در مقابل این توهین همان تحریم کالاهای آن‌ها و قطع رابطه با آن‌هاست. دشمنان اسلام باید توسط مسلمین و کشورهای اسلامی ضربه اقتصادی و سیاسی ببینند تا دست از این دشمنی‌ها بردارند.

 وی در پایان با تأکید بر اینکه اقدام اخیر رئیس‌جمهور فرانسه، بهترین فرصت برای ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی و تشکیل جبهه واحد است، گفت: لازم است که وزارت امور خارجه از طریق سازمان ملل و همچنین سازمان کنفرانس‌های اسلامی این موضوع را پیگیری و جبهه واحد اسلامی علیه توطئه‌های ظالمانه غربی‌ها ایجاد کند.

انتهای پیام./
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha