جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگاه متهم بمب‌گذاری در مسجد بلومینگتون بالاخره برگزار می‌شود

حوزه/ جلسه دادگاه متهم بمب‌گذاری در مرکز اسلامی دارالفاروق در بلومینگتون در ایالت مینه‌سوتای آمریکا، بعد از بارها به تعویق افتادن بالاخره برگزار می‌گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  news-gazette، بالاخره با گذشت سه سال پس از بمب‌گذاری در مسجدی در شهر سنت پائول در ایالت مینه سوتای آمریکا، تروریست متهم که به جرایم دیگر در زندان به سر می‌برد، به جرم برنامه‌ریزی و آتش‌افروزی مسجد محاکمه می‌شود.

 مایکل هاری ، ۴۹ ساله ، از شهرستان فورد، بیش از دو سال به دلیل اتهامات فدرال و همچنین آتش زدن مطب یک پزشک به خاطر انجام سقط جنین، در اختیار داشتن سلاح‌های جنگی و مسلسل و توطئه در تجارت در منطقه مرکزی ایلینوی حبس بوده است. وی به پرتاب بمب آتش‌زا به داخل مرکز اسلامی دارالفاروق در ۵ آگوست ۲۰۱۷  اذعان کرده است.

مقامات فدرال ادعا می‌کنند که هاری ، معاون کلانتر سابق شهرستان فورد، رهبر یک گروه شبه نظامی کوچک معروف به خرگوش‌های سفید بود ، که ادعا می شد از اسلام متنفر است و می‌خواست مسلمانان از ایالات متحده خارج شوند و هدفش از بمب‌گذاری در مسجد «ایجاد رعب و وحشت در جامعه اسلامی» بوده است.

در حالی که چندین نفر برای نماز صبح در مسجد جمع شده بودند ، بمب لوله‌ای با پودر سیاه در دفتر امام جماعت منفجر شد که خوشبختانه هیچ کس آسیب ندید، اما خساراتی به مسجد وارد گردید.

متهمین که همچنین به یک کلینیک حمله کرده بودند در مارس ۲۰۱۸ دستگیر شدند. مایکل مک وورتر و جو موریس ، از کلارنس ، نیز به دلیل مشارکت در بمب گذاری در مسجد ، گناه خود را پذیرفته‌اند و انتظار می رود که علیه رهبر سابق خود شهادت دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha