سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فرانسه

حوزه /سید رضا صدر الحسینی کارشناس مسائل بین الملل گفت: امانوئل مکرون یکی از صهیونیست های معتقد است که دیدگاه‌های تند خود را در زمان ریاست جمهوری‌اش در مقاطع مختلف مطرح کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، طی ماه‌های گذشته برخلاف دستورات ادیان الهی، اهانت‌هایی به اسلام و هتک‌ حرمت ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) از سوی برخی نشریات و حمایت بعضی از مسئولان دولت فرانسه صورت گرفته است. اهانت به پیامبر اسلام در مجله "شارلی ابدو" فرانسه برای چندمین بار شروع شد و طی هفته‌های گذشته و با حمایت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از آن، به قتل یک معلم فرانسوی که کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) را در کلاس به نمایش گذاشته بود ادامه پیدا کرد. هتک‌حرمت پیامبر صلی الله علیه وآله از سوی رئیس جمهور فرانسه با واکنش‌های تند مسلمانان و جهان عرب و سران کشورهای اسلامی روبرو شد و همچنان ادامه دارد.

برای بررسی دقیق‌تر ابعاد این ماجرا و تأثیر آن بر روابط دیپلماتیک کشورهای اسلامی با فرانسه و همچنین سابقه توهین به دین مبین اسلام و مسلمانان سرویس بین الملل، خبرگزاری حوزه با سید رضا صدر الحسینی کارشناس مسائل بین الملل به گفت و گو پرداخته است.

متن این گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: با توجه به شرایط بحرانی منطقه شاهد اتفاقات و هجمه‌هایی در غرب علیه اسلام و مسلمانان هستیم به نظر شما این اقدامات هتاکانه با چه اهدافی صورت می گیرد؟

شرایط فعلی و هتک‌ حرمت به ساحت پیامبر اکرم (ص) ناشی از سه دهه موج تبلیغات اسلام هراسی در کشورهای اروپایی است. اسلام گرایی مردم اروپا به ویژه فرهیختگان مؤثر، تندروهای دین مسیح را نگران کرده است. این افراد از حامیان صهیونیسم هستند و ترویج هیچ کدام از ادیان الهی را بر نمی‌تابند و تمامی مردم را مستخدم خود می‌دانند. این قشر به دلیل برخورداری از سه مؤلفه ثروت، طلا و زرّادخانه‌های متعدد، توانسته‌اند در کشورهای مختلف از جمله فرانسه و آمریکا سکان حکومت را در اختیار بگیرند.

بی‌توجهی سران دولت‌های اسلامی به موضوع وحدت

یکی دیگر از دلایل قوت گرفتن توهین به اسلام و ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، بی‌توجهی سران دولت‌های اسلامی به موضوع وحدت و بی اعتنایی به اهمیت این مهم است. سران کشورهای اسلامی موضوع وحدت اسلامی و جهان اسلام را یک موضوع غیرواقعی و غیرعملی تصور کرده‌اند و به آن وقعی ننهاده و برای عملی کردن آن گامی برنداشته‌اند و برنامه‌ای ندارند. در حقیقت سران این کشورها تصور می‌کنند موضوع وحدت جهان اسلام یک موضوع شعاری و تصنعی است؛ اما اتفاقات رخ داده در کشور فرانسه و توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) به نام حمایت از آزادی بیان، نشان دهنده ضرورت توجه و تمرکز هر چه بیشتر جهان اسلام به مساله وحدت است.

ضرورت توجه به وحدت بین مذاهب و کشورهای اسلامی

برای جلوگیری از توهین و جسارت‌هایی که برخی در جهان غرب به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) انجام می‌دهند، بهتر است موضوع هفته وحدت بین مذاهب و کشورهای اسلامی جدی تر از گذشته دنبال شود؛ زیرا اگر مساله جهان اسلام در سال‌های گذشته جدی تر گرفته شده بود و به صورت واقعی‌تر و عملی تر دنبال می‌شد، هیچ رسانه، فرد و مسؤولی به خود جرأت اهانت به مقدسات دین اسلام را نمی‌داد.

حوزه: یکی از دولت های غربی که در زمینه اهانت به مقدسات و بزرگان اسلامی در این روزها پیش قدم شده دولت فرانسه است، به نظر شما دلایل حمایت دولت فرانسه از این بحران آفرینی و حمایت از توهین به دین اسلام چیست؟

نگرانی صهیونیسم بین‌الملل از رشد اسلام گرایی در کشورهای اروپایی

امانوئل مکرون یکی از صهیونیست های معتقد است که دیدگاه‌های تند خود را در زمان ریاست جمهوری‌اش در مقاطع مختلف مطرح کرده است و ذهنیت اسلام ستیز وی برای جهانیان آشکار شده است؛ البته حمایت‌های صهیونیسم بین‌المللی از مکرون را نیز نباید نادیده گرفت. نگرانی مسیحیان تندرو و صهیونیسم این است که قرن‌ها پس از میلاد مسیح، بخش قابل توجهی از جمعیت آلمان و فرانسه به دین اسلام روی آورده‌اند. رشد اسلام گرایی در کشورهای اروپایی، حاکمان صهیونیسم بین‌المللی را به شدت نگران کرده است؛ زیرا با توجه به کثرت یافتن جمعیت مسلمانان در جهان، محدودیت فعالیت آنها کاهش می‌یابد.

افرادی مثل آقای مکرون به محض مشاهده تفرقه در جهان اسلام، به خود اجازه حمایت از جسارت به ساحت پیامبر اسلام را می‌دهند. عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در میان برخی از سران کشورهای اسلامی نیز به آنان اجازه می‌دهد به اسم آزادی بیان از توهین کنندگان به ساحت پیامبر اکرم (ص) حمایت کنند.

رئیس جمهور فرانسه در حالی از آزادی بیان دفاع و بر آن تاکید می‌کند که در همین ایام به عکس منتشر شده توسط رئیس جمهور برزیل که همسر وی را مسخره کرده، واکنش تندی نشان داده و آن را بسیار وقیحانه خوانده است.

حوزه: تاریخچه تبلیغات اسلام ستیزی و اسلام هراسی از کجا و چگونه آغاز شده است؟

حاکمان صهیونیسم بین‌الملل در سه دهه گذشته تلاش کردند ضمن ایجاد موج تبلیغات اسلام هراسی، مرکز ترویج اسلام ناب محمدی یعنی جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله قرار دهند و به جز اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی نیز در دستور کار این حکام قرار گرفت. صهیونیسم بین‌الملل طی چند سال گذشته سعی کرده با هدف ترویج اسلام هراسی، فرقه های بدلی اسلام مانند القاعده، داعش و طالبان را تشکیل دهد تا چهره رحمانی اسلام را در برابر دیدگان مردم جهان، خشن جلوه دهد. این جریان ضمن اجرای اقدامات ضداسلامی در کشورهای اروپایی، حکومت‌های شبه اسلامی را با خلافت‌های ساختگی موازی با اسلام مانند داعش و القاعده تطبیق می‌دهد تا به اسلام ناب محمدی ضربه بزند.

سناریوی حکام صهیونیسم بین‌الملل برای ترویج اسلام هراسی

اکثر ویدئوهایی که نشان دهنده جنایات گروه تروریستی داعش بود از طریق مراکز وابسته به جریان صهیونیسم تهیه و منتشر می‌شد. در این ویدئوها تمامی رفتارهای وحشیانه داعش با عبارت «الله اکبر» و «لااله‌الاالله» انجام می‌شد که نشان دهنده سناریوی حکام صهیونیسم بین‌الملل برای ترویج اسلام هراسی است. امروز نیز این جریان با انتشار کاریکاتور پیامبر عظیم شأن اسلام سعی داشت ایشان را سرآغاز خشونت معرفی کند. این اقدامات از سه دهه گذشته آغاز شده و اکنون نیز امانوئل مکرون به عنوان مأمور وابسته به صهیونیسم بین‌الملل، از اقدامات اسلام‌ستیزانه آنها حمایت می‌کند.

حوزه : به نظر شما برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی واکنش کشورهای جهان اسلام در مقابل این هتک‌حرمت باید چگونه باشد و چه اقداماتی باید انجام شود؟

مردم معتقد، در جهان اسلام طی روزهای گذشته با حضور در صحنه، تنفر خود را از اقدامات مکرون اعلام کردند و با تحریم اقتصادی کالاهای فرانسوی، انزجار خود را از دولت این کشور نشان دادند.

ضرورت تشکیل کنفرانس بین المجالس اسلامی و تحریم کالاهای فرانسوی

از این رو، لازم است کنفرانس اسلامی و بین‌المجالس اسلامی  به صورت اضطراری در واکنش به این موضوع تشکیل شود و نمایندگان کشورهای اسلامی طی جلساتی، در واکنش به هتک‌حرمت به ساحت پیامبر اسلام (ص) اقدامات اساسی بکنند.

پیام هوشمندانه رهبر انقلاب سرآغازی برای بیداری ملت های اروپاییست

مقام معظم رهبری در واکنش به هتک‌حرمت به مقام پیامبر اسلام کاملاً هوشمندانه در پیامی خطاب به جوانان فرانسه چندین موضوع را مطرح کردند؛ که می‌تواند سرآغازی برای آگاهی مردم اروپا به ویژه جوانان فرانسه باشد. مراجع عظام تقلید نیز هر یک به نوبه خود اظهارات مناسب ایراد نموده و در جهت آگاهی امت اسلامی اقدام نمودند. اقدام ملت های مسلمان در تحریم کالاهای فرانسوی، از اقدامات مناسب و تاثیرگذار است که اگر عمومیت و تداوم یابد، می تواند هتاکان به مقدسات اسلامی را که دولت های سودپرستی می باشند را در حد امکان تنبیه کند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha