جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای حوزوی کردستان

حوزه/بیست و چهارمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان کردستان با حضور اعضای شورا، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، بیست و چهارمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کردستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، علی اصغر دریایی، دبیر جلسه به تشریح اهداف شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کردستان پرداخت و گفت: بعد از انتصاب آیت الله اعرافی به مدیریت حوزه های علمیه کشور، ایشان چندین طرح ابتکاری با نگرش جدید و رویکردی تازه و نو مطرح کردند و یکی از این طرح ها راه اندازی شورای نهادهای حوزوی در حوزه های علمیه استانها بود.

وی ادامه داد: به یاری خداوند از اولین روز ابلاغ آیین نامه شورا تاکنون ۲۳ جلسه شورا در استان کردستان به صورت منظم  تشکیل گردیده و در برخی از جلسات میهمانان ویژه ای در مناسبت های خاص نیز حضور داشتند.

دریایی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و بیان داشت: دعوت از استاد «ارفع» و حضور در همایش «بینش ولایی» منظومه فکری مقام معظم رهبری و اعزام مبلغ در قالب طرح امین مدارس، برگزاری همایش خانوادگی برای طلاب و خانواده آنان با حضور مشاوران مجرب،  برگزاری کرسی آزاد اندیشی، برپایی ایستگاهای صلواتی در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی در نقاط مختلف استان و ... از برنامه های انجام گرفته توسط این شورا بوده است.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر، مدیر حوزه علمیه کردستان ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعغر صادق و نیز تشکر از حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان در جلسه، گفت: در مدت زمان تشکیل این شورا فعالیت های زیادی صورت گرفته و همبستگی خاصی بین اعضا وجود دارد و نمونه بارز این همبستگی در بحث کرونا بود که یک همکاری خوبی بین اعضا شکل گرفت. به عنوان مثال طلاب خواهر ماسک و بسته بهداشتی تولید و در اختیار نیازمندان قرار می دادند و طلاب برادر نیز در بحث ضدعفونی و توزیع بسته های بهداشتی در روستاهای محروم فعالیت بسیار چشمگیری داشته اند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی دیگر از بحث های مهم که در شورا مطرح شده است، مبحث ازدواج طلاب است و برای این امر راه اندازی یک مرکز مشاوره در استان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر به مسئله معیشت طلاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طلاب استان کردستان در وضعیت مالی خوبی به سر نمی برند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان اظهار داشت: یکی از آسیب های جدی در فعالیت‌های فرهنگی، جزیره عمل کردن نهادهای فرهنگی است، لذا شورای نهادهای حوزوی برای این تشکیل شده است که از این آسیب به دور باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان افزود: جلسات شورا اثرات خوبی داشته و باعث تسهیل در حل مشکلات طلبه ها شده است.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام رستمی به نمایندگی از سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز گفت:‌ جلسات شورا باید مسئله محور باشد. در حال حاضر ما ۴۵ روحانی مستقر در سطح استان داریم که نیاز به مشاوره دارند و همچنین برای نشاط خانواده روحانیون و طلاب در صورتی که شرایط کشور به حالت عادی برگردد به اردوی تفریحی و زیارتی نیاز دارند.

در پایان این نشست، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) ضمن مثبت ارزیابی کردن جلسات شورای نهادهای حوزوی، بیان کرد: وظیفه همگانی ما تکریم علمای دین چه شیعه و چه اهل تسنن است و برای این امر دفتر نمایندگی ولی فقیه برای طلاب خواهر و برادر همچنین سادات و غیر سادات می تواند خدمات ارزنده ای را ارائه دهد و با هماهنگی خیرین کمکهایی به طلاب نیازمند ارائه کند.

نمانیده ولی فقیه در کردستان در ادامه گفت: با هماهنگی مسئولین حوزه، افرادی که مورد تایید حوزه می باشد را می توانیم در فعالیت های فرهنگی بکارگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha