پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بیانیه

حوزه/ ائمه جمعه و روحانیون شیعه و سنی شهرستان قروه با صدور بیانیه ای، اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) و مقدسات اسلام به بهانه آزادی بیان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ائمه جمعه و روحانیون شیعه و سنی شهرستان قروه با صدور بیانیه ای، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعقر صادق(ع)، اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) و مقدسات اسلام به بهانه آزادی بیان را محکوم کردند.

در این بیانیه می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ (سوره انبیاآیه ۱۰۷)

«نام مقدس پیامبر ـ صلی اللّه علیه وآله وسلم ـ یکی از پرجاذبه ترین پدیده های اسلامی برای کلیه مسلمانان عالم است؛ چون مسأله، مسأله عاطفه و ایمان با هم است. لذا قوت عملکرد این یاد و این نام برای صحنه های مربوط به مسلمین، از بسیاری از پدیده های دیگر اسلامی که فقط بر ایمان متکی است و عواطف در آن نقش ندارد، بیشتر است.» مقام معظم رهبری

باتبریک میلاد باسعادت حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم وامام جعفر صادق علیه السلام وگرامی داشت یوم الله ۱۳ آبان ماجمعی از علمای سنی وشیعه شهرستان قروه اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر مهربانی و رحمت حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم و حمایت رئیس جمهور فرانسه از این اقدام را محکوم کرده و نظر مردم شریف مسلمان را به نکات ذیل جلب می کنیم 

۱)حضرت محمدصلی الله علیه واله وسلم رسول مهربانی ورحمت برای تمام جهان است راه برون رفت بشریت امروزاز همه گرفتاریها تمسک به سیره وروش ان حضرت است.

۲)دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن، مرامنامه وحدانیت و راه و روش اصولی مبارزه و مقابله با طاغوت و هوای نفس است. آدمی در صورت تمسک و پیروی از دستورات و چارچوب اسلام در برابر هیچ ظلم و زورگویی سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

مردم مسلمان کردستان در طول قرن های متمادی باعشق و علاقه به حضرت محمدصلی الله علیه واله وسلم و اهل بیت مکرم آن حضرت وحدت کلمه رابه صورت عملی به نمایش گذاشته و در برهه های حساس دشمنان اسلام را ناامید کرده اند.

در این زمان که مزدوران دشمن تلاش می کنند تفرقه و تشتت را القا کنند ضمن دعوت از این فریب خوردگان به آموزه های دین مبین اسلام، هرگونه حرکت تفرقه افکنانه را محکوم می کنیم.

۳)ضمن گرامیداشت ۱۳ ابان اعلام می کنیم استکبارستیزی که یکی از جلوه های زیبای قرآنی است، به عنوان یکی از اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی توسط مردم ایران نمود عینی و با تسخیر لانه جاسوسی نماد استکبار جهان یعنی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، تبلور واقعی یافت.

تسخیر خانه خیانت و فساد در ماههای نخست انقلاب اسلامی از سوی رهبر کبیر انقلاب، انقلابی بزرگتر و انقلاب دوم نامیده شد و این امر جایگاه والای آن حرکت را نشان داد.

۴)در تمامی حوادث این روز، ردپای آمریکا و حضور پررنگ این کشور را می توان مشاهده کرد که تمامی فلاکت ها و عقب ماندگی های ایران  در دوران پهلوی توسط این رژیم بر کشور تحمیل می شد.

از این رو فعالین سیاسی و مسئولان کشور می بایست همواره ۱۳ آبان را به یاد داشته باشند و در تمامی اقدامات و رویه های داخلی و خارجی، دشمنی و خیانت های آمریکا را در محاسبات خود بگنجانند.

به طور کلی مبارزه با استکبار می بایست خط کش و ترازوی سنجش صداقت سیاسیون در نظام جمهوری اسلامی باشد تا رفتارهای آنها با آن سنجیده شود. نباید به بهانه توسعه و تعامل با جهان، مذاکره با آمریکا که چیزی جز تسلیم نیست، بار دیگر در دستور کار سیاست خارجی دولت قرار گیرد.

اساساً، عزت ملت ایران در مقاومت و استکبارستیزی است نه مذاکره زیر سایه ذلت و تحقیر. در سال های اخیر متأسفانه اعتماد به نماد استکبار جهانی یعنی آمریکا توسط دولتمردان، فرصت های بی نظیری را برای پیشرفت اقتصادی و معیشتی از بین برد و کشور را در تنگنا قرار داد.

ملتی که چهار دهه قبل با عزت و اعتماد به نفس مثال زدنی، دست آمریکا را از منافع ملی و اسلامی در ایران قطع کرد، دیگر حاضر به تن دادن به حقارت و زورگویی های دولت آمریکا نیست و چنین روش و اسلوبی می بایست توسط دیپلمات ها و سیاست گذاران خارجی مبنا قرار گیرد.

راه و روشی که سرداردلها حاج قاسم سلیمانی آن را در سال های مبارزاتی خود در منطقه به خوبی پیاده کرد و آمریکا و هم پیمانانش را خوار و ذلیل ساخت و به بهترین نحو از منافع ملی ایران و جهان اسلام دفاع نمود.

۵)در سال ۵۸ دولت آمریکا نگران تسخیر جاسوسخانه خود در ایران بود و اکنون به برکت مجاهدت های شهدای انقلاب اسلامی باید نگران تسخیر کاخ سفید توسط فرزندان خمینی کبیر باشد.

در پایان،  ضمن دعوت مردم عزیز شهرستان قروه، کردستان، ایران و تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان به اتحاد وهمدلی بیشتر از گذشته، وگرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، یاد و خاطره امام راحل و شهدای عزیز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم از جمله سردار دلها، بزرگ مرد انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم و هرگز خیانت دولت آمریکا در ترور ناجوانمردانه سردار عزیزمان را فراموش نخواهیم کرد و تا گرفتن انتقام سخت از این رژیم نامشروع از پای نخواهیم نشست.

ائمه جمعه و جمعی از علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان قروه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha