یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیامبر اعظم(ص)

حوزه/ اسماعیلی گفت: وحدت اسلامی وابسته به عوامل مادی نیست؛ بلکه برخاسته از ایمان قلبی به توحید و معاد به وجود می‌آید و اتحادی که براساس منافع سیاسی، قومی، قبیله و نژادی و غیره به وجود بیاید، حقیقی نیست و پایدار نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، نسرین اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه الزهرا سلام الله علیها شاهین‌دژ برگزار شد، با بیان این‌که وحدت مسلمانان چتری از لطف، رحمت و عنایت خداوند است، اظهار داشت: پیامبر رحمت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله کینه‌ها، کدورت‌ها و خودخواهی ها را در میان اقوام مختلف زمان خود، به وحدت و یکرنگی رساند و دشمنی‌های دیرینه را به برادری اسلامی تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: معمار وحدت اسلامی شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌باشند و یکی از عوامل مهم پیشرفت ها و پیروزی‌های پی‌درپی اسلام و مسلمین همین وحدت بین مسلمانان بوده و حضرت سختی‌های زیادی را در ابتدای امر متحمل شد و این به خاطر ایمان سرشار الهی ایشان بوده که توانست بین قبایل جنگ و نزاع ها را از بین ببرد و با تکیه بر وحدت بین مسلمانان موفق شد تمدن جدیدی را به بشریت عرضه کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی وحدت را عامل پیروزی عنوان کرد و ادامه داد: وحدت اسلامی وابسته به عوامل مادی نیست؛ بلکه برخاسته از ایمان قلبی به توحید و معاد به وجود می‌آید و اتحادی که براساس منافع سیاسی، قومی، قبیله و نژادی و غیره به وجود بیاید، حقیقی نیست و پایدار نخواهد ماند.

وی ایجاد اتحاد بین قبایل مختلف به محوریت خدا و اسلام را از جمله اقدامات رسول مکرم اسلام بیان کرد و افزود: مسلمانان باید حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و قرآن که مسلمانان را به یکدلی دعوت می‌کنند، را محور وحدت قرار دهند و از تفرقه و اختلاف دوری کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: در توهین اخیر روزنامه فرانسوی و دولت این کشور، مسلمانان خودجوش به میدان آمده و ضمن محکوم کردن این اقدامات، کالاهای فرانسوی را هم تحریم کرده و از فروشگاه‌هایشان خالی کردند و این لطف الهی است که مسلمانان با وجود فاصله‌های مکانی از هم به وحدت کلمه دست یافته‌اند.

وی گفت: کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا، تلاش می‌کنند از راه‌های مختلف بین ادیان، فرقه‌ها و مذاهب مختلف تفرقه و اختلاف ایجاد کنند، اما وحدت و هوشیاری مسلمانان همه این توطئه‌ها را ختثی خواهد کرد.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha