پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
image-20201104121936-2.jpeg

حوزه/ نشست اخلاقی «ویژگی های پیامبر اسلام (ص) از منظر قرآن» در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع «بیان برخی از ویژگی های پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) از منظر قرآن» با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین محمودآبادی، امام جمعه دولت آباد و با حضور مدیر، کارکنان  و تعدادی از طلاب، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (سلام الله علیها) دولت آباد برگزار شد.

حجت الاسلام محمودآبادی در سخنانی گفت: اهانت وقیحانه رئیس جمهور فرانسه که نشأت گرفته از سیاست های رذیلانه و اسلام ستیز صهیونیسم است، قطعا هدفی جزء لاپوشانی ناکارآمدی ها و ضعف شدیدمکاتب غربی و نظام رو به افول و اضمحلال استکبار جهانی ندارد .

وی در بیان ویژگی های پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: سنت و سیره آن حضرت برای همه انسان ها و خصوصاَ مسلمانان الگویی پسندیده است و بر همه  ماست، ابعاد وجودی ایشان را بشناسیم و به حضرتش اقتدا کنیم.

امام جمعه دولت آباد اظهار کرد: آیه ۲۱ سوره احزاب «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللّه ِ اُسْوَةٌ حَسَنةٌ لِمَنْ کان یَرْجُواللّه َ وَ الیومَ الآخِرَ و ذَکَرَللّه َ َکثیراً»  قوی ترین دلیل و بزرگ ترین گواه بر فضایل اخلاقی پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام محمودآبادی گفت: مهربانی عملی نیک و پسندیده در اسلام و یکی از صفت های پروردگاری است که خود به مصداق «وَ رحمتی وسِعَت کُلَّ شی ءٍ»، رحمان و رحیم است؛ پیامبر را مخاطب خاص این آیه ۱۲۸ سوره توبه قرار داد و به مومنان می گوید:«لَقد جاءکُمْ رسَولٌ مِنَ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ علیه ما عَنِتُّم حریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤمِنینَ رَئوُوفٌ رحیمٌ» پیامبری از بین خودتان به سویتان آمد. وضع پریشانی و جهل شما بر او دشوار می آید. به شما اهتمام دارد و با مؤمنان رئوف و مهربان است.

وی افزود: در آیه ۱۹۹ سوره اعراف خداوند پیامبرش را اینگونه مورد ستایش قرار می دهد و می گوید: رسول خدا (صلی الله علیه وآله) در عین قدرت بر انتقام، گذشت و بردباری می نمود. این شکیبایی و بخشش، در واقع پیروی از دستور الهی بود که: «خُذِالْعَفْوَ و أمُرْ بِالعُرْفِ و أَعْرِضْ عنِ الجاهِلینَ».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha