سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شبکه های مجازی خارجی

حوزه/ دبیر نهضت سوادرسانه ای انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه استفاده نادرست و بی موقع فضای مجازی توسط افراد یک جامعه آن کشور را مورد تهدید قرار می دهد، گفت: با برنامه ریزی و بومی سازی شبکه های اجتماعی می توان هدایت و رهبری این فضا را در دست گرفت و بر روی داده ها نظارت کافی داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، ریحانه جوادی پور، دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان سمنان در خصوص اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: فن آوری اطلاعات و ارتباطات در حال حاضر سبک زندگی افراد را تغییر داده و حکمرانی زندگی افراد را در دست گرفته است.

دبیر نهضت سوادرسانه ای انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه استفاده نادرست و بی موقع فضای مجازی توسط افراد یک جامعه آن کشور را مورد تهدید قرار می دهد، تصریح کرد: با برنامه ریزی و بومی سازی شبکه های اجتماعی می توان هدایت و رهبری این فضا را در دست گرفت و بر روی داده ها نظارت کافی داشت.

وی افزود: فعالیت شبکه ها و پیام رسان های غیر بومی در کشور بیش از شبکه های داخلی مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته است که باید این واقعیت تلخ را پذیرفت و برای آن چاره ای اندیشید.

جوادی پور خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی ما اهمیت زیادی برای خانواده قائل است که باید اعتراف کرد در بستر این شبکه ها آسیب های زیادی به آن وارد شده و شاهد فروپاشی خانواده‌ها و سبک زندگی افراد شده ایم.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان سمنان بیان کرد: با بومی سازی پیام رسان ها مسیر خودکفایی نیازهای مردم در داخل کشور حل می شود و براحتی می توان سبک زندگی اسلامی ایرانی را در این فضا ترویج داد.

وی با بیان اینکه بومی سازی شبکه های اجتماعی نیاز به راهکارهای مناسب و جدی دارد، اظهار کرد: صاحب نظران فضای مجازی در کشور باید با یک تصمیم جامع به سازماندهی و بومی سازی این فضا بپردازند که خود این امر، فرصتی در فضای مجازی ایجاد می کند.

جوادی پور، تقویت زیرساخت های شبکه های اجتماعی بومی برای پیشگیری از وابستگی به رسانه های خارجی را از مهم ترین اهداف بومی سازی شبکه های اجتماعی دانست و عنوان کرد: با بومی سازی این فضا می توان خدمات زیادی برای توسعه کسب و کارها فراهم کرد.

وی با توجه به حضور گسترده کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی خارجی و فعالیت در این فضا، بر ضرورت بومی سازی این فضا تاکید کرد و گفت: اجرای امکانات گسترده در شبکه های اجتماعی استقبال و اعتماد کاربران ایرانی را بدنبال دارد.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان سمنان یادآور شد: زمانی که شرایط و دسترسی به شبکه های داخلی فراهم شود می توان آموزش های لازم را به کاربران ارائه کرد تا از انتشار مطالب غیر اخلاقی، سرقت اطلاعات، شایعات، تبلیغات مخرب، شبهات و… در این فضا جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha