پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
چهلم شهید بویر

حوزه/ امام جمعه دهدشت، با بیان این که شهادت مرگ آگاهانه و کشته شدن بر وفق مراد الهی است، تصریح کرد: شهادت پایان نیست، بلکه آغاز حیات جاودانه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امروز مراسم اربعین شهادت مرزبان شهید مقداد بویر، که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روستای الگن از توابع چاروسا استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، تصریح کرد: شهادت پایان نیست، بلکه آغاز حیات جاودانه است. شهدا در محضر خدای متعال حاضرند و جایگاه والایی دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس احادث و روایات شهدا اولین کسانی هستند که بعد از انبیای الهی وارد بهشت می‌شوند، اضافه کرد: شهادت مرگ آگاهانه و کشته شدن بر وفق مراد الهی است، زیرا انسان با خدا معامله می‌کند.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: شهادت در نظام دینی و شیعی استمرار حکومت انبیا است و شهید جایگاه مهمی دارد.

وی ادامه داد: انسان‌های فراوانی در رکاب پیامبر (ص) بودند، اما قابلیت و ظرفیت شهادت نداشتند، یعنی شهادت و شهید برگزیده و انتخاب خاص خدا است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه نظام شیعی در مقابل تمام استکبار ایستاده است، افزود: اگر بصیرت شهدا را داشتیم از مشکلات جامعه گلایه نمی‌کردیم.

وی در خصوص وضعیت کرونا و ضرورت عمل به اصول بهداشتی، گفت: وضعیت کرونا نگران کننده است، لذا باید از تجمعات بپرهیزیم و برای سلامت جامعه اهمیت قائل شویم.

گفتنی است، سروان مقداد بویر از روستای الگن استان کهگیلویه و بویراحمد و استوار عبدالله مؤمنی از شهرستان ایذه، روز ششم مهرماه حین حراست از مرز در دشت آزادگان خوزستان، در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha