جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه و دانشگاه

حوزه/ امام جمعه دهدشت گفت: حوزه و دانشگاه به معنای دو بال بسیار مهم تعلیم و تربیت در جامعه شکوفا شوند تا بتوان یک جامعه دینی و اخلاقی را بسازند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»  با گرامیداشت روز حوزه و دانشگاه این مناسبت را از مهمترین رویدادهای تقویم و تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه و دانشگاه به معنای دو بال بسیار مهم تعلیم و تربیت در جامعه شکوفا شوند تا بتوان یک جامعه دینی و اخلاقی را بسازند.

امام جمعه دهدشت اظهار کرد: در این بحث هم حوزه وظایفی دارد هم دانشگاه که اگر این وظایف را به بهترین نحو انجام دهند شاهد شکوفایی اخلاق و دین و علم و معنویت خواهیم بود.

وی ادامه داد: از جمله وظایف حوزه تربیت اساتید مجرب و توانمندی که بتوانند در دانشگاه تدریس و نقش آفرینی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، دومین وظیفه حوزه را تأمین و تربیت اساتید صاحب نظر جهت طرح دیدگاه های اسلام در مباحث دینی و علمی خواند و گفت: آماده سازی مبلغین توانمند جهت انجام تبلیغات دینی در دانشگاه ها به تناسب ظرفیت مراکز دانشگاهی و مخاطب شناسی از دیگر وظایف است.

امام جمعه دهدشت، تامین و تربیت طلاب و فضلا و علمایی که بتوانند شبهات فلسفی، اعتقادی و علمی دانشجویان را پاسخگو باشند، به عنوان وظیفه دیگری از حوزه های علمیه نام برد.

استاد حوزه گفت: پنجمین وظیفه که حوزویان می بایست نقش آفرینی کنند، تأمین کتب دینی اعم از حوزه معارف، اخلاق و تاریخ و... است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها نیز در قبال حوزه وظایفی دارند، تصریح کرد: تدوین کتب مورد نیاز در زمینه علوم انسانی به شکل کاربردی و تخصصی،ا نعکاس به موقع شبهات کلامی و فلسفی نسبت به دین و پیگیری و دریافت پاسخ ها توسط حوزویان وظیفه دانشگاه ها است.

امام جمعه دهدشت، تحقیق و پژوهش در راستای شناخت آسیب های اجتماعی و انعکاس به حوزه علمیه، را یکی دیگر از وظایف دانشگاه نام برد.

وی در ادامه تأکید کرد: تحقیق در زمینه شناخت مسائل علوم انسانی در رابطه با تبلیغ کابردی و کارکرد و کاربرد مثبت تبلیغ دین و در دانشگاه و حوزه بر عهده دانشگاه قرار دارد.

حجت‌الاسلام وحدانی فر در پایان گفت: اگر حوزه و دانشگاه در این مقوله با همدیگر همکاری داشته باشند، قطعا جامعه دینی موفقی خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha