جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلنگ زنی حوزه علمیه دهدشت

حوزه/ به علت فراهم نبودن فضا، طلاب دهدشت برای ادامه تحصیل روانه شهرهای همجوار می‌شدند که با احداث ساختمان جدید مدرسه حضرت ولی عصر(عج)، می توانند تا سطوح بالاتر به تحصیل مشغول شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» همزمان با سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) عملیات احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) دهدشت با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مدیر حوزه‌ علمیه استان، اعضای شورای حوزه‌ علمیه استان، امام جمعه، فرماندار و شهردار دهدشت آغاز شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در آیین کلنگ‌زنی این پروژه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه پایگاه اخلاق، معنویت، فقه و نشر احکام اسلام بوده و از دیرباز مورد توجه قرار داشت.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استقبال جوانان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) دهدشت اولین پایگاه حوزوی در سطح استان است و با توجه به فرسودگی ساختمان مدرسه نیاز به احداث ساختمان جدید به وجود آمد که امروز عملیات آن در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع آغاز شد.


حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی اظهار کرد: به حول و قوه الهی و عنایت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و نیز حمایت مسئولان استانی و شهرستانی، حوزه علمیه‌ای در شأن مردم احداث خواهد شد.

فعالیت ۵ مدرسه علمیه در کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر پناهی، مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه با زیربنای ۴۵۰۰ متر کلنگ‌زنی شده است، ظرفیت پذیرش این مدرسه را ۲۰۰ طلبه اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه زمان بندی شده، قرار است تا سه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) دهدشت نخستین حوزه تاسیس شده در سطح استان است، اما از فضای مناسب برخوردار نبود به همین خاطر احداث ساختمان جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی تعداد مدارس علمیه استان را ۵ مدرسه با بیش از ۶۰۰ طلبه در حال تحصیل اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو مدرسه سفیران هدایت و سه مدرسه هم در شهرهای دهدشت، گچساران و یاسوج فعالیت دارند.

خدمتی ماندگار در دهدشت

حجت الاسلام علی وحدانی فر، امام جمعه دهدشت هم در این آیین با اشاره به اینکه کهگیلویه از دیرباز پایگاه شیعه و روحانیت بوده است، افزود: به علت فراهم نبودن فضا طلاب دهدشت برای ادامه تحصیلات روانه شهرهای همجوار می‌شدند که با احداث ساختمان جدید مدرسه حضرت ولی عصر(عج)، ظرفیتی ایجاد خواهد شد که طلاب بتوانند تا سطوح بالاتر به تحصیل مشغول شوند.

عضو شورای حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تاسیس و تقویت حوزه‌های عملیه زمینه ترویج دین و هدایت مردم فراهم تر می‌شود.


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha