جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بنگلادش استفاده از ماسک در مساجد و دیگر عبادتگاه‌ها را اجبار یکرد

حوزه/ وزارت امور دینی بنگلادش ضمن انتشار اعلامیه‌ای استفاده از ماسک را در کلیه موسسات مذهبی از جمله مساجد، معابد، کلیساها و سایر موسسات دینی اجباری کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dhakatribune، با توجه به شیوع ویروس کرونا، وزارت امور دینی بنگلادش استفاده از ماسک را در کلیه موسسات مذهبی از جمله مساجد، معابد، کلیساها و غیره اجباری کرد.

این وزارتخانه روز یکشنبه با برخی دستورالعمل ها در این زمینه اطلاعیه ای صادر کرد.

این وزارتخانه کمیته‌های مساجد را ملزوم کرده تا از ورود نمازگزاران با ماسک اطمینان حاصل کنند و اطلاعیه‌هایی در این رابطه را بر ورودی‌های مساجد نصب کنند.

پیروان سایر ادیان، از جمله هندوها، بودایی ها و مسیحیان نیز باید با ماسک وارد مکان‌های عبادی شوند و کمیته‌های عبادی مربوطه باید از نصب بنرهایی برای ورود افراد با ماسک   اطمینان حاصل کنند.

به علاوه خواسته شده کمپین‌های گسترده‌ای برای آگاهی عمومی با شعار «بدون ماسک بدون سرویس» آغاز شوند. این شعار باید از طریق پوسترها یا نمایشگرهای دیجیتالی در تمام فضاهای باز و در موسسات دولتی و خصوصی ارائه شود.

از مقامات ادارات محلی، بنیادهای اسلامی، اعتماد رفاه مذهبی هندو ، اعتماد مذهبی بودایی و اعتماد رفاه دینی مسیحی و کمیته مدیریت مساجد و عبادتگاه‌های مربوطه تقاضا مشده که به طور منظم به انتشار اعلامیه‌های فوق از طریق میکروفون در تمام مساجد و عبادتگاه‌های دیگر کشور اقدام کنند.

گفتنی است تا صبح روز یکشنبه ، بنگلادش بیش از ۴۲۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۶ هزار و ۶۷ مورد مرگ در اثر این بیماری را گزارش کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha