جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست معاونت تبلیغ با آیت الله اعرافی

حوزه/ نشست هم اندیشی مدیران گروه های فرهنگی، تبلیغی با حضور سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در مجتمع آموزشی شهید صدوقی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، نشست هم اندیشی مدیران گروه های فرهنگی، تبلیغی ظهر امروز با حضور معاون تبلیغ حوزه های علمیه در مجتمع آموزشی شهید صدوقی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه احزاب در مورد مبلّغین دین می فرماید: الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَلَتِ اللَّهِ وَ یخْشَوْنَهُ وَ لَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ  وَ کَفَی‏ بِاللَّهِ حَسِیبً؛ مبلّغ دین بخاطر خدا فعالیت می کند و فقط از خداوند می ترسد؛ خداوند خودش همه رزق و روزی مارا به دست دارد و همین برای ما مبلغین کافی است.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت حوزه، اهتمام ویژه ای به گروه های تبلیغی و جهادی به وجود آمده است؛ از همه ی طلاب واساتید حوزه درخواست داریم برای اجرای کارهای تبلیغی و تحول در حوزه به ما یاری رسانند.

وی افزود: مردم باید از ما خدمت ببینند تا به ما اقبال داشته باشند؛ علمای گذشته، قبل از اینکه مدرسه علمیه بسازند، بیمارستان می ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: در معاونت تبلیغ بخش های کاری مختلفی همانند هجرت بلند داریم؛ مبلغین به صورت گروهی هم می توانند در قالب هجرت بلند مدت اعزام شوند؛ به طوری که هر مبلغی به مدت مشخصی می توانند بروند و سپس با مبلغین دیگری جابجایی داشته باشد.

مدیران گروه های تبلیغی در ادامه این نشست به اظهار نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در همین راستا حجت الاسلام عیسی زاده، مدیر یک از گروه های تبلیغی گفت: گروه های تبلیغی می بایست با یکدیگر تعامل داشته باشند و از موازی کاری و هدر رفت انرژی و منابع آنها پرهیز شود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری دغدغه مندترین فرد در شناخت چالش ها و نیازهای جامعه ما هستند و نیاز است گروه های تبلیغی در زمینه هایی که ایشان مطرح کرده اند ورود پیدا کنند؛ یکی از موضوعاتی که باید حوزه علمیه ورود کند سبک زندگی اسلامی و ترویج آن در کشور است؛ موضوعات دیگری نیز همچون بحران جمعیت و مهجوریت قرآن وجود دارند.

حجت الاسلام عیسی زاده گفت: گروه های تبلیغی می بایست با یکدیگر تعامل داشته باشند و از موازی کاری و هدر رفت انرژی و منابع آنها پرهیز شود.

مدیر گروه تبلیغی محبان شهدا سپس به بیان نظرات خود پرداخت و اظهار داشت: حضور معاونت تبلیغ در کنار گروههای تبلیغی باید ملموس باشد؛ برخی گروهها نمی دانند دقیقاً به چه نقطه ای از کشور بروند و نیاز است معاونت تبلیغ به آنها بگوید که کجا نیاز بیشتری به حضور آنها احساس می شود.

وی افزود: از معاونت تبلیغ درخواست داریم به گروه های تبلیغی مستقر در شهرستان ها نیز توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام آذری در ادامه این نشست گفت: بعداز انقلاب اسلامی رشد شهرنشینی ۵ برابر شده و این در حالی است که جمعیت دو برابر شده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی وطن توحیدی افزود: در حال حاضر رشد جمعیت کشور با بحران روبرو شده است؛ به علت ضعف سازماندهی در معاونت تبلیغ، گروه های تبلیغی نمی توانند اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و پیشرفتی در عملکرد آنها دیده شود.

حجت الاسلام طاهری در پایان این نشست ضمن پاسخگویی به مطالبات مدیران گروه های تبلیغی گفت: پیشنهاد بانک اطلاعات به مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه داده شده  و در چند روز آینده نرم افزاری برای شروع کار معرفی خواهد شد تا گروه های تبلیغی بتوانند در آنجا اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

وی افزود: کارگروه های تخصصی تبلیغ با کمک گروه های تبلیغی موجود در حال شکل گیری هستند و افراد جدید نیز می توانند در این گروه ها با تخصص های مختلف ثبت نام نمایند.

مدیر تبلیغ تخصصی معاونت تبلیغ اظهار داشت: در زمینه قتل جنین که با اسم غربالگری بسیاری از فرزندان این سرزمین را مورد قتل قرار می دهند به دنبال ایجاد یک تحول با کمک گروه های تبلیغی در جامعه هستیم؛ در همین راستا طرح تعالی خانواده نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و به تصویب هم رسیده است.

وی گفت: در مورد کارگروه های تخصصی باید گفت در هر استانی یک گروه تخصصی نیاز است که در آن یک خطیب توانمند، یک استاد کلاسداری، یک پزشک طب نوین یا طب سنتی، یک فرد آشنا به مسائل اقتصادی و یک مبلّغ آشنا به مسائل دانشجویی وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha