پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش مهارت های کاربردی، حجت السلام والمسلمین ملانوری

حوزه/ سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه گفت: مردم باید از ما خدمت ببینند تا به ما اقبال داشته باشند؛ علمای گذشته، قبل از اینکه مدرسه علمیه بسازند، بیمارستان می ساختند؛ ما باید اول در خدمات اجتماعی حضور داشته باشیم و در مواقعی همچون سیل و زلزله و سایر حوادث و بلایا به خوبی در کنار مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری امروز در نشست هم اندیشی مدیران گروه های تبلیغی حوزه علمیه گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه احزاب در مورد مبلّغین دین می فرماید: الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَلَتِ اللَّهِ وَ یخْشَوْنَهُ وَ لَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ  وَ کَفَی‏ بِاللَّهِ حَسِیبً؛ مبلّغ دین بخاطر خدا فعالیت می کند و فقط از خداوند می ترسد؛ خداوند خودش همه رزق و روزی مارا به دست دارد و همین برای ما مبلغین کافیست.

وی گفت: محمدحسن غریب شاه یکی از مبلغین هندی است که به خوبی به این آیه عمل کرده است؛ وی در هندوستان در حال تبلیغ دین مبین اسلام بود که در دوران استعمار انگلیس وی را دستگیر کرده و به آفریقای جنوبی تبعیدش نمودند.

سرپرست معاونت تبلیغ  و امور فرهنگی حوزه های علمیه بیان داشت: اما محمدغریب شاه از فعالیت های خویش دست نکشید و دوباره  وی را دستگیر نمودند و به دو هزار کیلومتر آنطرف تر بردند و او را در جنگل های آفریقا رها کردند تا خوراک حیوانات شود.

وی گفت: غریب شاه طنابش را که او را با آن بسته بودند، باز کرد و مردم آن جنگل ها را پیدا کرد و به تبلیغ دین در میان آنان پرداخت و در آنجا مسجد تأسیس کرد؛ سرانجام محمدغریب شاه در آفریقای جنوبی به حیات ابدی پیوست و در همان جا نیز دفن شد.

حجت الاسلام والمسلمین  ملانوری بیان داشت: مثال بارز دیگری از غیرت دینی در وجود علّامه امینی دیده می شود؛ به نقل از مرحوم آیت اللّه خزعلی، علّامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر چهار ماه تمام، در تابستان و گرمای شدید آن و با امکانات بسیار پایین آن روزها به هند رفته بودند و در کتابخانه های آنجا به تحقیق و مطالعه بی وقفه پرداخته بودند.

وی افزود: علامه امینی گفته بودند من به مدت سه ماه در کتابخانه ای مشغول مطالعه بودم و این در حالی بود که در آن ایام به دلیل گرمای شدید هوا کسی به آن کتابخانه نمی آمد و محیط آن خیلی خلوت بود ولی من اصلاً متوجه گرمای آنجا نبودم.

سرپرست معاونت تبلیغ  و امور فرهنگی حوزه های علمیه اظهار داشت: مبلغ اگر با ایمان باشد و غیرت دینی داشته باشد، به هیچ عنوان گرما و سرما برای او ملاک و تعیین کننده نیست.

وی گفت: خداوند رزق وروزی مبلغ دین را می فرست؛ اگر ما نیت خالصانه در این فعالیت داشته باشیم و براساس عرق مذهبی و احساس تکلیف به سفرهای تبلیغی برویم، می توانیم فضای یک شهر یا حتی یک استان را متحول کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  ملانوری تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت حوزه، اهتمام ویژه ای به گروه های تبلیغی و جهادی به وجود آمده است؛ از همه ی طلاب واساتید حوزه درخواست داریم برای اجرای کارهای تبلیغی و تحول در حوزه به ما یاری رسانند.

سرپرست معاونت تبلیغ  و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: ما در صدد تشکیل گروه های تبلیغی تخصصی هستیم؛ باید کار تبلیغی در زمینه های تخصصی باشد تا گروه ها بتوانند، بر کار خود تمرکز داشته باشند تا میزان اثرگذاری آنها بالا برود.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید از ما خدمت ببینند تا به ما اقبال داشته باشند؛ علمای گذشته، قبل از اینکه مدرسه علمیه بسازند، بیمارستان می ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین  ملانوری گفت: ما باید اول در خدمات اجتماعی حضور داشته باشیم و در مواقعی همچون سیل و زلزله و سایر حوادث و بلایا به خوبی در کنار مردم باشیم.

وی عنوان داشت: برای آموزش های تخصصی، دوره های مختلفی در حال تدارک و اجرا هستند و در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می شوند.

سرپرست معاونت تبلیغ  و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: در معاونت تبلیغ بخش های کاری مختلفی همانند هجرت بلند داریم؛ مبلغین به صورت گروهی هم می توانند در قالب هجرت بلند مدت اعزام شوند؛ به طوری که هر مبلغی به مدت مشخصی می توانند بروند و سپس با مبلغین دیگری جابجایی داشته باشد.

وی افزود: طرح دیگری که هست، نسیم رحمت نام دارد که به موضوع مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری گفت: تبلیغ در فضای مجازی به صورت پروژه ای و در قالب های مختلف متنی و چندرسانه ای نیز قابل انجام است و این قبیل فعالیت ها از سوی معاونت تبلیغ مورد حمایت واقع می شوند.

وی در پایان با اشاره به برنامه های آموزشی مخصوص مبلغین اظهار داشت: برای افراد گروه های تبلیغی دوره های آموزشی مرتبط با این طرح هم از طرف معاونت تبلیغ برگزار می شود که عزیزانی که علاقه مند به این عرصه هستند، می توانند از این دوره ها استفاده ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha