جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گلمان

حوزه/ به همت روحانی و اعضای مسجد علی اکبر(ع) شهرک گلمان ارومیه، از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از هزار بسته معیشتی و ۷ هزار ماسک بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام علی علی‫پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فعالیت‫های صورت گرفته در ایام کرونا از سوی مسجد علی اکبر(ع) شهرک گلمان ارومیه، اظهار داشت: از ۸ اسفند که ویروس کرونا در ارومیه شیوع پیدا کرد، گروه جهادی در مسجد راه‫اندازی شد و برای مبارزه با این ویروس وارد میدان شدند که در قدم اول هر روز محلات و معابر شهرک گلمان با همکاری ادارات مختلف ضدعفونی می‫شد و اکنون هم این کار ادامه دارد که هر ده روز یکبار صورت می‫گیرد.

وی ادامه داد: تولید ماسک به همت اعضای مسجد با همکاری پایگاه بسیج دومین اقدام مسجد علی اکبر(ع) شهرک گلمان ارومیه بود که حدود ۷۰۰۰ ماسک تولید و بین نیازمندان و عموم مردم توزیع شد که مهم‫ترین مرحله توزیع آن در ماه محرم برای برگزاری عزاداری با رعایت دستورالعمل‫های بهداشتی بود.

امام جماعت مسجد علی اکبر(ع) به توزیع بسته‫های معیشتی اشاره کرد و گفت: نیازمندان شهرک گلمان توسط تیم تحقیق و بررسی مسجد شناسایی شده‫اند و در طول ایام کرونا بیش از هزار بسته معیشتی با همکاری خیرین در ۱۵ مرحله در بین آن‫ها توزیع شده است.

وی در ادامه به فعالیت این مسجد در عرصه کمک به مردم و حل مشکلات آن‫ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به این‫که این شهرک تازه از ارومیه تفکیک شده، محلات شهرک دارای مشکلاتی است که این مشکلات را احصا کرده و به اطلاع مسئولین می رسانیم تا حل شود و همچنین در این طرح مشکلات افراد به ادارات و سازمان‫ ها اطلاع داده می ‫شود.

حجت الاسلام علی‫‌پور در ادامه افزود: علی رغم وجود کرونا هیچ وقت تبلیغ دین تعطیل نشد، بلکه شیوه‫ های آن تغییر کرده و در ایام‫ شهادت و ولادت اهل بیت علیهم السلام با ایجاد ایستگاه‫ های تبلیغ دینی، ماشین نویسی، توزیع تراکت‫ های تبلیغی و... معارف دینی به مردم یادآوری می‫ شد.

وی در پایان تصریح کرد: با هماهنگی کلانتری و شورای حل اختلاف شهرک گلمان، دادگستری افراد مجرم را به مسجد و روحانی معرفی می کند و به جای زندانی شدن، برنامه های تربیتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.
 



انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha