پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 927344
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مساجد بزرگ در عمان بازگشایی می‌شوند

حوزه/  کمیته عالی مقابله با بحران کرونا در کشور عمان، پس از جلسه‌ای که با وزارت کشور داشته، از بازگشایی مساجد با ظرفیت بیش از ۴۰۰ نفر (مساجد بزرگ) خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofoman، کمیته عالی مقابله با تحولات مرتبط با بحران کرونا در کشور عمان امروز جلسه‌ای با وزارت کشور برگزار کرده و از بازگشایی دوباره مساجد خبر داد.

این کمیته پس از مطالعه پیشنهادهای ارائه شده توسط وزارت اوقاف و امور دینی عمان، تصمیم گرفت که از روز یکشنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ مساجدی را که ظرفیت آن ها از ۴۰۰ نمازگزار (مساجد بزرگ) کمتر نیست، به شرط اینکه فقط نمازهای یومیه برگزار کرده و نماز جمعه در آن‌ها برگزار نشود را بازگشایی کند.

این کمیته همچنین شرایطی را برای اقامه نماز ارائه داده است. براساس اطلاعیه صادر شده کسانی که علائم خفیف بیماری داشته باشند یا در خانواده‌ آن‌ها بیمار نشانه‌دار وجود داشته باشد باید از رفتن به مسجد خودداری کنند.

مساجد باید در زمان اذان باز شوند و اقامه هر نماز باید فقط ۲۵ دقیقه باشد. به علاوه نمازگزاران باید کتب مذهبی همراه داشته باشند و آبسردکن های مساجد نیز نباید مورد استفاده قرار بگیرند. کلیه سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌ها تعطیل بوده و هر نمازگزار باید سجاده خود را با خود بیاورد.

نمازگزاران همچنین بایستی پیش از ورود به مسجد ضدعفونی شده، ماسک صورت به همراه داشته باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

کمیته از مدیریت مسجد خواسته در رابطه با اقدامات پیشگیرانه همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha