جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمران خان

حوزه/ عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان کشوری انسانیت دوست است. خدمات جامعه هندو در رونق و توسعه کشور قابل ستایش است و پاکستان خواهان روابط خوب با همه همسایگان خود است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» عمران خان، نخست وزیر پاکستان، جشن دیوالی را به هندی های پاکستان و مردم هند تبریک گفت.

او گفت: پاکستان کشوری انسانیت دوست است. خدمات جامعه هندو در رونق و توسعه کشور قابل ستایش است و پاکستان خواهان روابط خوب با همه همسایگان خود است.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت: پاکستان محل زندگی مردمان از آیین های مختلف است و آیینه فرهنگ های مختلف است. جشنواره های هر ملیت در اینجا با شور و شوق زیادی برگزار می شوند. همه اقلیت ها در پاکستان از حقوق برابر برخوردار هستند.

گفته می شود که جامعه هندوها در سراسر جهان جشن دیوالی را برگزار می کنند و دیوالی بزرگترین جشنواره هندوها است. به این جشنواره، جشنواره نور نیز می گویند.

دیوالی یک جشنواره ۵ روزه است که در طی آن خانه ها با چراغ و زرق و برق تزئین شده و به دنبال آن آتش بازی هم دیده می شود. مردم در این ایام باانواع شیرینی ها در همه جا از یکدیگر پذیرایی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha