جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون عمران و توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)

حوزه/ معاون توسعه و عمران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از اجرای طرح فراخوان طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره باب الرضا(ع) حرم مطهر احمد بن موسی کاظم(ع) خبر داد.

علیرضا صحراییان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فراخوان طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره باب الرضا(ع) حرم مطهر شاهچراغ(ع)، اظهار داشت: آستان مقدس حرم احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در نظر دارد به منظور اعتلای سیمای بصری و زیباسازی ورودی آستان مقدس در محل باب الرضا(ع)، المان و نمادی را در شأن و مرتبط با حرم مطهر و منطبق با معماری اصیل اسلامی _ایرانی و اقلیم منطقه به همراه طرح دیواره موجود آن طراحی و با همکاری شهرداری شیراز اجرا نماید، از این رو از کلیه معماران، هنرمندان و علاقه مندان اعم از حقیقی و حقوقی جهت شرکت در فراخوان دعوت به عمل می آید.

وی در خصوص شرایط مسابقه عنوان کرد: محل اجرای المان در مجاورت باب الرضا(ع) جنب کوچه دارالشفای آستان مقدس است، کلیه طرح های پیشنهادی به همراه جزئیات اجرایی بایستی تا تاریخ مقرر به دبیرخانه فراخوان ارسال شود.

معاون توسعه و عمران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: حقوق مادی و معنوی طرح برای طراح محفوظ بوده و به ۳ طرح برتر و برگزیده هدایای نفیسی توسط تولیت آستان مقدس و نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز طی مراسم باشکوهی اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب طرح، هزینه و سهولت اجرا، امتیاز محسوب خواهد شد، طرح ها توسط هیئت داوران مجرب و صاحب نام داوری خواهد شد، معماری بافت پیرامونی، اقلیم، ماهیت حرمین شرفین و همچنین ماندگاری و استحکام آن بایستی مدنظر قرار گیرد، هر فرد امکان و ارسال یک طرح را خواهد داشت.

صحراییان افزود: مهلت ارسال آثار ۳۰ آذرماه خواهد بود، علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات کامل و دریافت فرهم های ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به آدرس www.shahecheragh.ir و یا معاونت توسعه و عمران آستان مقدس، واقع در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مراجعه کنند.

وی در پایان بیان داشت: آدرس دبیرخانه نیز به آدرس شیراز، خیابان ۹ دی، آستان مقدس احمد بن موسی کاظم شاهچراغ(ع)، پست الکترونیک eleman.shahecheragh@gmail.cam و تلفن ۰۷۱۳۲۲۳۲۱۲۴ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha