شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه دین اسلام برای خواندن، مطالعه کردن، تفکر کردن، تحصیل علم و فراگیری دانش قائل است، گفت: متأسفانه در کشور ایران آمار کتابخوانی نسبت به کشورهای دیگری که نخبگان آنان مطالعه می کنند پایین است که باید برای آن فرهنگ‌سازی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در برنامه مجازی «یک فنجان کتاب» در خصوص اهمیت کتابخوانی، اظهار داشت: مطالعه، درس خواندن و کتابخوانی، دارای اهمیت بسیاری به ویژه در اسلام است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دین اسلام برای خواندن، مطالعه کردن، تفکر کردن، تحصیل علم و فراگیری دانش قائل است، اضافه کرد: متاسفانه در کشور ایران آمار کتابخوانی نسبت به کشورهای دیگری که نخبگان آنان مطالعه می کنند پایین است که باید برای آن فرهنگ سازی کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس با بیان شعری «انیس کنج تنهایی کتاب است، فروغ صبح دانایی کتاب است»، تصریح کرد: اطلاعات دینی، علمی و عمومی مردم کشور ایران مرهون مطالعه کتب دینی، علمی و مطالبی است که دانش مردم را افزایش می دهد، از این رو از مردم دعوت می کنیم تا به سمت مطالعه کتاب بروند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس به معرفی ۲ کتاب برای مطالعه طلاب و دانشجویانی که علاقه مند به فضای حوزه هستند پرداخت و خاطرنشان کرد: کتاب راه و رسم طلبگی اثر حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوزی معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور است، همچنین دومین کتاب کتاب صراط اندیشه و عمل اثر آیت الله ابوالقاسم علیدوست است که با نگاه عمیق و جامع به رسالت حوزه و روحانیت مسیر پیش روی طلاب علوم دینی را روشن کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha