پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین برکت

حوزه/ مدیر کتابخانه امام عصر(عج) مطالعه را یکی از راه‌های به دست آوردن بصیرت برشمرد و گفت: یکی از نکات مهم که باید به آن بپردازیم این است که مسئولان و مدیران باید مطالعه را تبدیل به دل مشهوری افراد کنند، به‌نوعی که از مطالعه آن لذت ببرند، ممکن است برخی افراد بنا بر دلایلی لذت مطالعه شامل حال آنان نشده باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌ محمد برکت در برنامه‌ «یک فنجان کتاب» که با همت معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس به مناسبت هفته کتاب‌خوانی تهیه شده است، اظهار داشت: در رابطه بااهمیت کتاب به‌ویژه برای ما مسلمانان همین بس که معجزه دین اسلام کتاب قرآن است.

وی با تأکید بر اهمیت و ارزش کتاب، اضافه کرد: یکی از نکات مهم که باید به آن بپردازیم این است که مسئولان و مدیران باید مطالعه را تبدیل به دل مشهوری افراد کنند، به‌نوعی که از مطالعه آن لذت ببرند، ممکن است برخی افراد بنا بر دلایلی لذت مطالعه شامل حال آنان نشده باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز در ادامه همچنین مطالعه را یکی از راه‌های به دست آوردن بصیرت برشمرد.

وی مطالعه کتاب‌های غیردرسی را یکی از ضروریات برای طلاب دانست و تصریح کرد: برای طلاب و اساتید مطالعه کتب درسی جزء ضروریات محسوب می‌شود، هنگامی زندگی دانشمندان اسلامی به‌ویژه مراجع و مقام معظم رهبری را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که در شبانه‌روز مرتباً در حال مطالعه هستند و کتاب‌های جدید در بازار را بررسی می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ برکت ضمن معرفی کتاب شازده حمام، عنوان کرد: این اثر گزارشی از وضعیت جامعه ایران در دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی است، یکی از نکات مهم آن این است که هنگامی نویسنده اشخاص و افرادی که در کتاب معرفی می‌کند آینده و وضعیت آنان را در سال‌های بعدی تا زمان حاضر را گزارش می‌دهد که بسیار مهم است، از این‌ رو توصیه می‌کنم که حتماً طلاب و اساتید این کتاب را مطالعه کنند.

وی با توصیه‌ای به طلاب استان فارس، خاطرنشان کرد: طلاب استان باید چند کتاب از جمله فارس نامه ناصری و تحفه نیر را که مربوط به وضعیت اجتماعی شیراز و استان فارس است مطالعه کنند، همچنین همه طلاب باید با تاریخ معاصر آشنایی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha