جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تمامی مراکز عبادی در «ناگپور» هند بازگشایی می‌شوند

حوزه/ بانیان و مسئولین مراکز عبادی در سرتاسر شهر ناگپور در ایالت مهاراشترا در کشور هند نسبت به بازگشایی مساجد، کلیساها و معابد ابراز خرسندی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، مسئولین مراکز عبادی از جمله مساجد، کلیساها و معابد هندو نسبت به بازگشایی و از سر گرفتن کار این موسسات در شهر ناگپور در مهاراشترای هندوستان ابراز خوشحالی و رضایت کردند. در همین راستا نیز مساجد شهر قرار است از روز دوشنبه از نماز صبح برای عبادت بازگشایی شوند و امامان جماعت اظهار داشته‌اند که دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه  شده به صورت ویژه در مساجد اجرا خواهند شد.

مولانا حافظ مسعود از جماعت علمای هند گفت: اعضای جامعه اسلامی قدردان هستند که می‌توانند دوباره مراکز عبادی را بازگشایی کنند.

مسعود گفت: از آنجا که وضو گرفتن پیش از نماز بخشی از عبادت ما محسوب می‌شود از نمازگزاران خواسته شده که در منزل وضو بگیرند. به ویژه کسانی که در نزدیکی مسجد زندگی می‌کنند به راحتی می‌توانند در خانه وضو بگیرند و برای نماز به مسجد بیایند.

معمولا مساجد یک کانال آب دارند که آب را به داخل حوضی می‌ریزند. مسعود اظهار داشت که برای جلوگیری از شیوع ویروس این شیوه فعلا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد بزرگ معمولا ظرفیت ۵۰۰ نمازگزار را دارند. با این حال فاصله گذاری اجتماعی رعایت خواهد شد و انتظار می‌رود که نماز جماعت تنها برای نماز جمعه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha