پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب استان فارس به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، به تشریح برنامه های این سازمان پرداخت.

حجت الاسلام سید قاسم کاظمی نسب در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: شعار محوری امسال هفته بسیج، «بسیج؛ پیشرو خدمت، امیدآفرین» است و همان طور که بسیج در دوران دفاع مقدس و بلایای طبیعی پیشرو در خدمت و امیدآفرین بوده امروز نیز در ایام کرونایی اینگونه عمل کرده که بسیار ارزشمند است.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان فارس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: نام و نشان شهید سلیمانی در قلب همه بسیجیان به عنوان یک بسیجی می درخشد.

وی همچنین در ادامه بسیج طلاب را یکی از اقشار بسیج دانست و عنوان کرد: هر قشری در کشور یک نمودی دارد، بسیج طلاب و روحانیون استان فارس نیز طبق شعار محوری هفته بسیج در همه فعالیت های خود در خدمت پیشرو و امیدآفرین است.

حجت الاسلام کاظمی نسب گفت: سازمان بسیج طلاب فارس همانند سال های گذشته در صدد برگزاری برنامه های متعددی در سطح استان فاس است که رویکرد آن در این هفته خدمت خالصانه و مومنانه است.

وی مطرح کرد: آنچه در هفته بسیج به طور مشخص پیش بینی شده است، نام گذاری ایام هفته است، از ۳۰ آبان ماه هفته بسیج با نام بسیج، معنویت و سلامت، روز یک آذر، روز بسیج فرزند مسجد، خادم مردم، ۲ آدر، بسیج مبتکر حل مسئله، روز ۳ آذر، بسیج الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، روز ۴ آذر ماه، بسیج ولایی انقلابی و تمدن ساز، روز ۵ آذر ماه، بسیج نیروی مقاومت ملت ایران، ۶ آذر، بسیج خدمت مومنانه و ایثار گری خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان فارس به تشریح برنامه های بسیج طلاب فارس در هفته بسیج پرداخت و تصریح کرد: سرکشی طلاب بسیجی از خانواده شهدا، ایثارگران، آزاده و جانباز، تشکیل جلسات سیاسی، روشنگری و بصیرت افزایی در تمام پایگاه های مقاوت و مدارس علمیه خواهران و برادران به استعداد ۸۵ پایگاه و برگزاری نشست نقش روحانیت در جهش تولید از جمله بخشی از برنامه های هفته بسیج است.

وی در ادامه برگزاری جشنواره استانی قرآن و عترت با محوریت امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از برنامه های سازمان بسیج طلاب فارس در هفته بسیج برشمرد و افزود: فراخوان مقاله با موضوع فرهنگ و تمدن نوین اسلامی در هفته بسیج که پس از بررسی، تا پایان سال از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد، راه اندازی کارگروه تئاتر در پایگاه های بسیج طلاب، تئاتر عروسکی برای فرزندان طلاب و مسابقه کتابخوانی برای همسران و فرزندان طلاب از دیگر برنامه های این سازمان در هفته بسیج به شمار می رود.

حجت الاسلام کاظمی نسب تاکید کرد: از جمله دیگر برنامه های این سازمان در هفته بسیج، اعزام طلاب و روحانیون همراه با اکیپ پزشکی و محرومیت زدایی به مناطق محروم، برگزاری زیارت عاشورا در کنار قبور شهدای گمنام، فضا سازی مناسب در خصوص هفته بسیج و شهدای شاخص بسیج طلاب و روحانیون، تهیه و پخش کلیپ و عکس از فعالیت های پایگاه های بسیج طلاب سیراسر استان، برگزاری یادواره شهدای روحانی به صورت پایگاهی در سراسر استان و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف بین بسیجیان پایگاه های طلاب سراسر استان است.

وی به دیگر برنامه ها اشاره و خاطرنشان کرد: گلباران قبور شهدا، روحانی هشت سال دفاع مقدس در سراسر استان توسط طلاب و روحانیون بسیجی، برگزاری برنامه های بومی و محلی در پایگاه های مقاومت بسیج طلاب، تقدیر از بسیجیان دوران دفاع مقدس و بسیجیان فعال حلقه های صالحین، اهدای خون توسط طلاب و رحانیون، ارسال پیامک، حضور فعال بسیجیان در نماز جمعه به صورت حلقه های صالحین و دلجویی تلفنی از خانواده های اموات کرونایی از جمله دیگر برنامه های این مجموعه به شمار می رود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان فارس، حضور در بیمارستان ها به منظور کمک به کادر درمان، جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه مرحله سوم و برپایی گروه های امر به معروف توزیع ماسک در سطح را برنامه های پایانی هفته بسیج این سازمان اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha