پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / اجلاسیه مجازی ذلت تسلیم ( شکست معامله قرن )

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که اگر دولت های منطقه به خود بیایند می توانند قدرت جهان باشند، گفت: ملت های مسلمان باید بدانند، دولت های اسلامی نیاز به اسرائیل و دشمنان و پیوند با آنها ندارند،آنها هستند که به دولت های اسلامی نیازمند می باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،آیت الله اراکی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه "ذلت تسلیم و خیانت به آرمان‌های اسلامی"  که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از سوی مجمع عمومی این نهاد حوزوی برگزار شد، گفت: سنت و عزت در قرآن زیاد مورد تأکید قرار گرفته و هویت هر ملت بستگی به میزان قوه اراده‌اش در پیگیری مصالح و اهدافش دارد و امتی که چنین اراده ای نداشته باشد، نه تنها به مقاصد خویش دست نمی یابد، بلکه به تدریج نابود می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: این اراده مستحکم و پایدار که هویت و حیات هر امت به آن بستگی دارد، به وسیله عزت و شکست ناپذیری در برابر موانع، دشمن و چالش ها تداوم پیدا می کند؛ امتی که دارای اراده قوی است، بدون شک مسیر سرافرازی را طی خواهد کرد و به عزت خواهد رسید.

آیت الله اراکی گفت: هر امتی که بخواهد راه به سوی عزت پیدا کند و در این مسیر به ارتقاء برسد، باید بتواند اراده مستحکم در برابر چالش های بیرونی و درونی داشته باشد و در برابر چالش ها تسلیم نشود.

عضوخبرگان رهبری با اشاره به معنای مقاومت گفت: منظور از مقاومت شکست ناپذیری است. یعنی در امت اسلامی، اراده مستحکمی داریم که در برابر چالش ها این اراده مستحکم پیروز خواهد شد و مقاومت نیز جلوه این استقامت است.

این استاد حوزه افزود: هیچ گاه مومن هویت ایمانی، هویت استقامت و رسیدن به اهداف بلند را به راحتی از دست نخواهد داد و برای رسیدن به این اهداف بلند در برابر هر نوع چالشی ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

آیت الله اراکی گفت: اما چالش هایی که امت اسلامی ایران با آن مواجه است، یکی دشمنی دشمنان خارجی و دیگری دشمنی که از سوی افراد و گروه هایی در درون کشور ایجاد می شود. کار دشمن داخلی، ایجاد تفرقه و تزلزل در اراده است.

وی افزود: تفرقه برای این است که ملت دچار دو دستگی شود، و در این صورت نمی تواند در برابر مشکلات مقاومت داشته باشد، به آسانی شکست خواهد خورد.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: از سویی دیگر امروز شاهد قدرت استکباری در دنیا هستیم که تنها با اسلام هم دشمنی ندارد، بلکه دشمن همه بشریت محسوب می شود و می خواهد جهان را در برابر خود به زانو در بیاورد.

  این استاد حوزه افزود: تأسیس اسرائیل در قلب امت اسلامی و غرب اسلامی یکی از این کارها است. منطقه غرب آسیا به دلیل سوق الجیشی بسیار مهم است و برای همین اگر کسی بتواند بر این منطقه مسلط شود توانسته بر جهان مسلط شود.

وی بیان داشت: دلیل استراتژیک بودن وجود منابع انرژی بسیار مهم است و دیگری این که، این منطقه به عنوان کلید ورود برای تسلط بردنیا برای جهان استکبار مطرح است.

عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: اگر به همین دلایل ملت های مسلمان باهم متحد می شدند، به سادگی می توانند تبدیل به قدرت اعظم در دنیا شوند.

آیت الله اراکی گفت: مسئله دیگری که باعث حساسیت شده این است که این منطقه از نظر معنوی خاستگاه همه ادیان و جریان های مذهب است و اسلام و سایر ادیان مانند مسیحیت از همین برخاسته و شکل گرفته اند.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: به همین دلایل مطرح شده، استکبار می داند، اگر بر منطقه غرب آسیا مسلط شود بر دنیا مسلط شده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر دولت های منطقه به خود بیایند می توانند قدرت جهان باشند، افزود: ملت های مسلمان باید بدانند، دولت های اسلامی نیاز به اسرائیل و دشمنان و پیوند با آنها ندارد،آنها هستند که به دولت های اسلامی نیازمند می باشند.

وی بیان داشت: ایران اسلامی یکی از مناطق مهم  است. نیازی به پیوند با اسرائیل ندارد و اگر اسرائیل در منطقه است برای تسلیم کردن دولت های اسلامی و ذلیل کردن آنها است.

آیت الله اراکی گفت: امروز اگر ملتی بخواهد زنده بماند، خود را تسلیم دشمن نمی کند. تسلیم کردن، همان ذلت است.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به سخن بعضی از افراد در درون کشور در مورد صلح و... اظهار داشت: بعضی  می گویند، چرا شما دشمن را دشمن می دانید، باید بگویم، آنها ما را دشمن می دانند و معنی دشمن شمردن دشمن، این است که  ما از جنگ نمی ترسیم و این ترساندن کار دشمنان است.

این استاد حوزه افزود: امروز در کشور یکی از توطئه هایی که علیه انقلاب و دستاوردهای جهاد صورت می گیرد، ترساندن از جنگ است. ما اهل جنگ نیستیم، ما آماده جهاد هستیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: اما در مقابل می بینیم که امروزعلیه این جهاد مبارزه می شود و سخن از صلح می شود. صلح وقتی است که دشمن با تو دشمنی نداشته باشد. اسلام و ادیان الهی آمده اند صلح را به مردم بیان کنند، اما صلح به معنای ترس و نداشتن روحیه جهاد نیست.

این عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: امروز کشورهای منطقه به بهانه تأمین مصالح و منافع خود، با دشمن پیوند می بندند و این کار خطرناکی است. باید بدانیم که خواسته هیچ ملتی تنها با اراده مستقل و مقاومت در برابر دشمن میسر نمی شود.

آیت الله اراکی گفت: منظور از مقاومت به معنای این است که اراده ای داشته باشیم تا منافع ملت های مسلمان در منطقه تأمین شود. اگر استکبار این را قبول کند، ما با کسی مشکلی نداریم. ما دنبال ضرر زدن به دشمن نیستیم.بلکه آنها دنبال ضرر زدن ملت های مسلمانان هستند.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: آنها می خواهند از منافع اسلام به نفع کشور خودشان بهره بگیرند. امروز شاهد هستیم قدرت سرمایه، چه بلایی بر سر مردم ضعیف آورده است. امروز مستضعف ترین ملت، ملت اروپا و امریکا است، چرا که زیر چکمه قدرت سرمایه داری قرار گرفته اند.

وی بیان داشت:  مهمترین وظیفه حوزه، طلاب و جامعه مدرسین این است که باید نسبت به برنامه دشمن موضع بگیریم و این کار بسیار بزرگی است و لذا جای تشکر و قدردانی از مجمع عمومی جامعه مدرسین است که در این شرایط حساس این اجلاسیه مجازی را برگزار کرده است.

آیت الله اراکی گفت: نه تنها ما عادی سازی بعضی از این کشورهای منطقه با رژیم اسرائیل را محکوم می کنیم، بلکه می گوییم به نفع ملت های منطقه نخواهد بود و  روز به روز بر ذلت آنها افزوده می شود.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: همه ملت مصر را به یاد بیاورند. مصر قبل از برقراری پیوند دوستی با اسرائیل از کشورهای مطرح منطقه بود، ولی بعد از پیوند گرفتار همه مشکلات فرهنگی، سیاسی و... شد. مصری که روزی پایتخت ادبیات عرب بود، اما امروز کسی نمی تواند کلمه ای عربی سخن بگوید.

این استاد حوزه افزود: اقتصاد کشور بعد از برقراری با اسرائیل عقب مانده تر شده است و این کشورهای منطقه این مشکلات کشور مصر را بعد از برقراری پیوند به یاد بیاورند تا گرفتار ذلت نشوند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha