جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه گفت: معنای این که از حضرت معصومه(س) می خواهیم ما را در بهشت شفاعت کند آن است که ما قانع نیستیم فقط در بهشت حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، نسیبه خیرآبادی امروز در مراسم وفات حضرت معصومه(س) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: زیارتنامه حضرت معصومه(س) با سلام بر اولین ولی خدا آغاز می شود و معنای آن این است که برای شرفیابی به حضور حضرت باید از معبر نور عبور کرد، و نمی‌توان بدون مقدمه به این تجلی‌گاه چهارده معصوم علیهم السلام قدم گذاشت.

وی تصریح کرد: بعد از درود به حضرت آدم(ع)، بر پیامبران اولوالعزم که دارای ویژگی منحصر به فردی در بین کثیری از انبیای دیگر هستند، درود فرستاده می‌شود و وقتی سلام و درود به رسول اکرم (ص) می‌رسد، از حالت غیابی به حالت خطابی و حضوری تغییر پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه با بیان این که اهل بیت علیهم السلام در قم حضور دارند، ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند «و اِنّ لنا حرماً و هو قم؛ برای ما اهل‌بیت حرمی است و آن قم است»، و این بارگاه و قبه ملکوتی محضر چهارده‌ معصوم علیهم السلام می‌باشد، لذا از این‌ جهت است که به صورت خطابی به چهارده‌ معصوم علیهم السلام سلام داده می‌شود و حرم آن‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: معنای این که از حضرت معصومه(س)می خواهیم ما را در بهشت شفاعت کند آن است که ما قانع نیستیم فقط در بهشت حضور داشته باشیم، بلکه خواستار آن هستیم که در نزد رسول خدا(ص) قرار گیریم و این امر دست یافتنی نیست مگر با رجوع به در خانه اهل بیت علیهم السلام و البته تنها با شعار این مسئله میسر نمی شود و مؤمن خود نیز علاوه بر خواستن باید در این مسیر تلاش کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha