جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه/امام جمعه بخش مرکزی یزد، آموزش های عمومی به صورت چهره به چهره،  رسانه ای و بسیجی در محلات برای ریشه کنی بیماری و مهار کرونا را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، در خطبه های مکتوب نماز جمعه بخش مرکزی یزد، نوشت: یکی از اصول مهم و اساسی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به کارگیری  فعال سازی تمام ظرفیت های کشور است و فقط نمی توان با  تکیه بر توانمندی های دولت در این زمینه موثر واقع شد و برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه باید موضوع  مردمی سازی مورد توجه قرار صورت گیرد زیرا برای مقابله با ویروس کرونا به حضور پر رنگ داوطلبان بسیجی و جهادی در صحنه و خود مردم برای اینکه این زنجیره را قطع کنند نیاز داریم.

اولویت امروز جامعه ما سلامت است گرچه اقتصاد،امنیت و ... هم باید محور کار باشد اما با توجه به شرایطی که وجود دارد اولویت سلامت را باید  بیشتر از سایر امور مورد توجه قرار دهیم .

هم اقتصاد هم امنیت و هم پیشرفت تماما مترتب بر سلامت هستند و حتی فرهنگ ؛ اگر اعمال سختگیرانه ای بر مردم و امور جاری در اجتماع در رابطه با ضوابط اجتماعی و مبارزه با کرونا صورت می گیرد این  اقدامات باید همراه با اقناع افکار عمومی باشد و افکار عمومی را  با این جریان و  تصمیم گیران در این عرصه همراه سازد.

*حرکت های سختگیرانه برای مهار کرونا جواب نمی دهد

اگر اقتاع عمومی صورت نگیرد این حرکت های سخت گیرانه جواب نخواهد داد و مشکل آفرین می شود. از دیگر کارهایی که باید صورت گیرد آموزش های عمومی است، آموزش های عمومی  نیز باید به صورت چهره به چهره،  رسانه ای و بسیجی در محلات صورت گیرد.

بیشتر باید کسانی که در مرکز بهداشت هستند احساس مسئولیت کنند و مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل های پیش رو  از مدافعان سلامت  حمایت کنند و این زمینه حمایتی مردمی نیز  لازم به  تقویت است و باید بیشترین  همکاری  ها در امور بهداشتی و درمانی صورت گیرد  از باب اینکه  مدافعان  سلامت در  خط مقدم هستند و تا به حال هم مردم ما تا آنجا که توجیه شدند همراهی داشتند و حمایت کردند.

در کنار این جریانات نهضت تعاون، احسان و فرهنگ سازی در این زمینه تقویت شود و از بسیج، سپاه، نهاد کمیته امداد، که به عنوان نهادهای حاکمیتی در زمینه فرهنگ سازی و جهت دهی مناسب حمایت های مردمی  اقدامات مناسب و ارزشمندی را شکل داده اند  تشکر می کنیم  و شکرگذار حضرت حق هستیم.

از مردم  خوب نیز مخصوصا اصناف، بازاریان ، متمکنین که انصافا در هر عرصه ای آنچه را که در توان داشتند بی دریغ در اختیار مردم قرار داندند تشکر می کنیم و اجر این اقدامات خداپسندانه در درگاه الهی محفوظ است.

در رأس همه امور نیز  باید استغفار و دعامورد توجه قرار گیرد و این نگاه معنوی ارزشمند در تمام بخش های جامعه فرهنگ سازی و به شکل اقدامی عمومی جریان یابد تا  همگان از برکات استغفار و توسل به درگاه الهی به ویژه برای  تقویت روحیه ی معنوی و عنایت ویژه پروردگار در غلبه بر کرونا در کنار رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی بهره مند شوند.
مساجد کانون عملیات ها  در برنامه های مختلف مقابله با کرونا  تلقی شود و محیط عملیات ها نیز محله ور باشد و به نظر می رسد تست های تشخیص کرونا نیز  باید گسترده تر صورت گیردو برای تست های مثبت نیز باید قرنطینه خانگی به شکل جدی  مورد توجه قرار گیرد  و از سوی دیگر نیز از طریق محله محور و پایگاه های بسیج با محوریت مساجد اگر خانواده هایی  به ویژه مبتلایان به ویروس کرونا نیازمند حمایت معیشتی هستند در اولویت کمک رسانی و حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha