جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردهمایی آنلاین «اسلام‌هراسی جهانی: ریشه‌ها و زمینه‌ها» در لندن

حوزه/ مسجد شرق لندن و مرکز مسلمانان لندن، دو سازمان برجسته در بریتانیا در رابطه با ماه اسلام‌هراسی، نشستی را پیرامون افزایش «اسلام‌هراسی در اروپا» برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، در ماه آگاهی رسانی درباره اسلام‌هراسی در انگلیس، مسجد شرق لندن و مرکز مسلمانان لندن نشست آنلاینی برگزار کرده و در رابطه با «اسلام‌هراسی در اروپا» به بحث و گفتگو پرداختند.

نشست آنلاین وبینار روز پنجشنبه با عنوان : «اسلام‌هراسی جهانی: ریشه‌ها و زمینه‌ها و ساختارشکنی» توسط دو سازمان اسلامی برجسته لندن برگزار گردید. و در مورد موضوعات گسترده مربوط به اقلیت‌های مسلمان ساکن در اروپا بحث و تبادل نظر کرد.

نارزانین معصومی ، مدرس دانشگاه اکستر ، با اشاره به سیاست‌های ضدتروریتسی  دولت  انگلیس و نقش آن در ایجاد اسلام‌هراسی گفت: اسلام‌هراسی نوعی نژادپرستی است و باید مانند سایر اشکال نژادپرستی جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز جنگ با ترور، دولت انگلیس با استثنا قائل شدن در قوانین برای هدف قرار دادن مسلمانان استفاده کرده است. این شامل نظارت، بازداشت بدون اتهام ، استرداد و حتی سلب تابعیت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قانون تروریسم در انگلیس به این کشور این قدرت را می‌دهد که بدون هیچ گونه دلیلی مسافران را در مرز متوقف سازد. و در آن صرف‌نظر از دین و مذهب قرار داشته شده است. اما در عمل اگر مثلا پاکستانی‌تبار باشید احتمالا ۱۵۰ برابر یک سفیدپوست در آنجا به شما گیر خواهند داد.

 مروان محمد ، مدیر سابق جمعیت مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه، از این کشور به خاطر سیاست‌های ضداسلامی و ضدمسلمانی انتقاد کرده گفت: من هیچ کشوری را سراغ ندارم که این پارادوکس را داشته باشد که خود را به عنوان مشعلی برای حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و آزادی بیان و همه اینها تصور کند و در عین حال این دوگانگی مستقیم با نحوه برخورد با اقلیتهای خود را داشته باشد.

وی گفت: فرانسه با خودش مشکل دارد، زیرا اندیشه‌های حقوق بشر و آزادی‌های اساسی از یک فضای واقعیت به یک فضای اعتقادی منتقل شده است.

لیندا هیوکی، دبیر کل مجمع اروپایی زنان مسلمان نیز در این نشست آنلاین، در مورد مشکلات زنان با روسری در بازار کار در اروپا صحبت کرده و خاطرنشان کرد: می‌توانیم تعداد فزاینده‌ای از کشورهای اروپایی را مشاهدیم کنیم که قوانین و سیاست‌هایی را اعمال می‌کنند که به طور مستقیم و غیرمستقیم حق انتخاب لباس را از زنان مسلمان می‌گیرند و متعاقب آن دسترسی آن‌ها به فرصت‌های شغلی و حقوق اجتماعی را محدود می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha