پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان، رویش های مبارک انقلاب پس از شهادت آقای محسن فخری زاده، مضاعف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک و تسلیت شهادت دانشمند برجسته هسته ای، شهید محسن فخری زاده اظهار داشت: فعالیت های بسیار ممتاز و درخشان این شهید والامقام در زمینه علمی و پژوهشی در عرصه های مختلف دانش هسته ای و صنایع دفاعی برکسی پوشیده نیست، هر چند که هنوز خیلی از خدمات ماندگار ایشان در صنعت نانو، هسته ای، پزشکی و هوا و فضا برای ما ناگفته مانده است.

وی افزود: به هر حال مصیبت بسیار سنگینی برای نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی حاصل شده، با این وجود، شهادت مایه افتخار همه ماست و در آموزه های اسلام و تشیع، شهادت جایگاه والایی دارد که این شهید عزیز نیز پس از سال ها مجاهدت به این مقام رفیع نائل شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، گفت: از سویی ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده نشان می دهد که دشمن فعال است و همچنان دشمنی ها تداوم دارد و لذا ما باید بر هوشیاری خود در مواجهه با چنین دشمنی بیفزاییم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان داشت: شهید فخری زاده، حقیقتاً از معدود چهره هایی بود که بیست سال در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشت و بعد از این همه مدت با وجود رعایت مسایل امنیتی و حفاظت ها، دشمنان توانستند این شهید عزیز را از ما بگیرند و ما را از خدمات علمی و پژوهشی و مدیریت عالی ایشان محروم کنند.

وی افزود: ایشان شاگردانی همچون شهید شهریاری داشت که رویش های مبارکی برای انقلاب بودند و همان طور که رهبر عزیزمان تأکید فرمودند باید راه این شهید عزیز با قدرت ادامه می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین لیالی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا گفت: با پیروزی بایدن در این انتخابات، متأسفانه عده ای در داخل کشور به شادی پرداختند با این خوش خیالی که با دموکرات ها وارد مذاکره شوند، اما این حادثه تلخ نشان داد که خوش بینی به دشمن بسیار غلط است.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده یکی از برکات خون مقدس این شهید آن است که دیگر نباید به لبخند دشمن اعتماد نکنیم و با حفظ وحدت و تحقق منافع ملی به درون و داشته های خود تکیه کنیم، ضمن آن که پاسخ خون های مقدس شهیدان به این است که همه به دنبال انتقام در زمان مناسب باشیم و بدانیم که اگر نزدیم، خوردیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی همچنین گفت: ان شاء الله مدیران و مسئولان و تصمیم گیران کشور به گونه ای رفتار کنند که انتقام  که در شهادت حاج قاسم سلیمانی و این شهید عزیز، وعده داده شده در موقع مناسب محقق شود، چرا که اگر کوتاهی و غفلت کنیم دوباره دشمن جرأت یافته و با نفوذ بیشتر به سراغ دیگر دانشمندان عرصه های مختلف ما می رود و دست به جنایت مجدد می زند.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha