پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تحکیم خانواده

حوزه/ روان‌شناس و کارشناس خانواده گفت: عدم پختگی و نداشتن مهارت لازم برای حل مسائل دو مشکل عمده در خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حسین ابراهیمی مقدم در دومین نشست علمی با موضوع پیش‌شرط‌های لازم برای ازدواج موفق که به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و به‌صورت اینترنتی برگزار شد، اظهار داشت: برای داشتن ازدواج موفق و خوشایند هر دو طرف باید پختگی لازم را داشته باشند، باید بتوانند درست فکر کنند، مثل بچه‌ها رفتار نکنند، گاهی در روابط زن و شوهرها قهرهای زیاد و طولانی و بی‌اساس دیده می‌شود که این نشان از عدم پختگی و نداشتن مهارت لازم برای حل مسائل می‌باشد.

وی ادامه داد: برای تشخیص اینکه طرف مقابلمان فرد پخته‌ای می‌باشد یا خیر لازم است به چند نکته توجه کنیم، به‌عنوان‌مثال آیا می‌تواند از خودش مراقبت کند؟ آیا می‌تواند پول کافی دربیاورد؟

ابراهیمی مقدم تأکید کرد: در واقع سن عقلی کنار سن شناسنامه‌ای، در کنار رشد جنسی، اجتماعی و رشد معنوی همه با هم‌معنا پیدا می‌کنند، علاوه بر این باید گفت بحث پختگی روانی طرفین مسئله مهمی می‌باشد چرا که. دنیای بیرونی افراد انعکاسی از دنیای درون آنها است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این موارد را نیز می‌توان مورد توجه قرارداد به‌عنوان‌ مثال آیا این آدم مسئولیت‌پذیری است؟ آیا به حرف‌هایش عمل می‌کند؟ آیا سر قولش می‌ماند؟

روان‌شناس و کارشناس خانواده تأکید کرد: در واقع فردی که نتواند سر موقع به یک قرار ملاقات ساده و معمولی برسد چطور می‌تواند به قول‌های بعدی متعهد شود.

وی بیان داشت: موضوع دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که آیا فرد محترمانه هم با خود و هم با دیگران برخورد می‌کند و اگر فردی به خواسته‌های دیگران احترام بگذارد و خود را نبیند و دیگران را همیشه در اولویت قرار دهد هم مناسب نیست زیرا این فرد به خود احترام نگذاشته است.

ابراهیمی مقدم ویژگی بعدی را داشتن نگرش مثبت عنوان کرد و بیان داشت: نگرش درست باعث خلاقیت و درنتیجه باعث گرفتن تصمیم درست و حل مسئله می‌شود برای داشتن زندگی مطلوب لازم است هر دو طرف نگرش مثبت و سازنده‌ای به زندگی داشته باشند تا بتوانند مسائل را واقع‌بینانه حل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha