جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد شریف زاده

حوزه/ دیدار عجیب و پر نشاطی بود، من که مدت‌ها با تصاویر و راش زندگی این دو سر کرده بودم و از غم نهفته در سینه‌ی‌شان خبر داشتم، کمتر در تصاویر، اینقدر پر بهجت و سرخوش دیده بودمشان.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد شریف‌زاده(مستند ساز) با انتشار تصویری در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

شاید یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی‌ام، وقتی بود که دو سوژه‌ای که چندین سال صرف ساخت فیلم درباره‌شان را کرده بودم، با هم ملاقات کردند؛ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و آیت‌الله مصباح یزدی حفظهما الله.

دوستانی که سابقه دوستی طولانی مدتی داشتند و قبل‌ترها در سفرهای شیخ به ایران، و البته سفر آیت‌الله مصباح به بحرین با هم ملاقات کرده بودند.

اما بعد از شروع انتفاضه اخیر شیعیان و محرومین بحرین، امکان وقوع چنین دیداری بعید به ذهن می‌رسید، شیخ عیسی در حصر خانگی در بحرین بود و حکومت آل خلیفه برای او حکم زندان صادر کرده بود و از طرف دیگر از ایران هم‌ کسی راهی برای رفتن به بحرین نداشت و این دلیلی بود که این دو دوست قدیمی را از ملاقات هم محروم می‌کرد. شرایط بدی بود و هیچ روزنه امیدی نبود، اما ما غافلیم که خدا گاهی خودش را واضح و خیلی شارپ، نشان می‌دهد؛ شیخ از حصر نجات یافت و با آمدنش به ایران، این بعید، محقق شد.

ابتدا شیخ خواست که به دیدار دوستش برود، اما آیت‌الله مصباح به رسم علمای سلف، چون شیخ وارد بر شهر قم شده بود، خود به دیدار شیخ رفت.

دیدار عجیب و پر نشاطی بود، منی که مدت‌ها با تصاویر و راش زندگی این دو سر کرده بودم و از غم نهفته در سینه‌ی‌شان خبر داشتم، کمتر در تصاویر، اینقدر پر بهجت و سرخوش دیده بودمشان. مضاف بر اینکه خود اولین بار بود که شیخ عیسی را از نزدیک ملاقات می‌کردم؛ تقریبا سه سال از راه دور تولید فیلم در بحرین را تهیه و کارگردانی کرده بودم. لحظات شگرفی و پرشکوهی بود؛ مثل اوج یک شاهکار سینمایی...

غرض اینکه از دیشب که خبر شدت گرفتن بیماری آیت‌الله مصباح‌ را شنیده‌ام، با چند تن از علما و نزدیکان آنها، تماس گرفتم و در خواست دعا از ایشان و توصیه به مومنین جهت دعا برای این مرد عجیب داشتم.

با بیت شیخ عیسی که تماس گرفتم، فرزند شیخ گفت از دیشب که ایشان خبر را شنیده اند متأثرند و گریسته اند.

از ایشان خواستم که از شیخ برای عموم مؤمنین و دوستدارانشان توصیه‌ای بخواهند که این متن از ایشان را برایم فرستادند:

«عموم مومنین را سفارش می‌کنم به کثرت دعا بخصوص در اوقات خاص و صدقه دادن و هر عمل نیک برای طلب شفاء برای سلامت مرد صالح، جناب آیة الله شیخ محمد تقی مصباح یزدی که خود را در خدمت مومنین وامت اسلامی فانی کرده است. شفا وعافیت الهی وعمر طولانی در صحت وعافیت در خدمت اسلام ومسلمین شامل حال ایشان گردد.»

من امیدوارم، امیدوار به فضل خدا، که باز هم مثل گذشته و آمدن شیخ عیسی به ایران، فضلش را شامل حال ما کند و سایه این مرد الهی را بر سر ما مستدام بدارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha