پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه گفت: کلیپ هتاکانه و ساختار شکنانۀ فرهنگی از یک دخترک نیمه برهنه در تکیه معاون الملک کرمانشاه، خبر از جریان نفوذ در بدنه دستگاه های فرهنگی دارد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه رقاصی در تکیه معاون الملک کرمانشاه، مهندسی شده بود، اظهار داشت: طراحان پشت پرده این هنجارشکن، به دنبال پایین آوردن پرچم ارزش ها در جامعه هستند.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه ادامه داد: تکیه معاون الملک در کرمانشاه، با بیش از ۱۰۰ سال قدمت تاریخی و مذهبی، مکانی است که خانواده های ارادتمند به خاندان آل رسول(ص) گرد هم آمده و برای حضرت سیدالشهدا(ع) عزاداری می کنند.

وی تصریح کرد: حسینیه، عباسیه و زینبیه تکیه معاون الملک، جای این هنجارشکنی ها نیست، چرا که جای جای آن آمیخته بانوای حسینی است.

حجت الاسلام سلیمانی بیان کرد: در شهر و دیار کرمانشاه چه خبر است؟ تا دیروز قدمگاه شهیدان و محل عبور زائران کربلا بود، اما اکنون در سایه غفلت و بی اهمیتی مسئولین فرهنگی، وارثان اموی میدان دار فرهنگ مردم شده اند.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه اظهار داشت: اجرای برنامه های ضد دینی و ضد ارزشی، زنگ خطر و هشداری برای مسئولان و متولیان فرهنگ اسلامی است.  

حجت الاسلام سلیمانی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از تکرار این قبیل رفتارهای ساختار شکنانه در جامعه و اماکن مقدس که نتیجه تساهل و تسامح  جریان غربگرا است، تصمیمات و تدابیر محکمی اتخاذ شود.

وی در پایان گفت: تحرکات غیر اخلاقی و هنجار شکن، نشانه ضعف و حماقت افراد کوردل است، چرا که این نوع رفتارهای شنیع درحقیقت اهانت به عقاید حقه مردم است و قاطبه ملت انقلابی، جواب محکم و دندانشکن به این حرکات احمقانه خواهند داد.

شرح ماجرا

گفتنی است، بعد از انتشار تصاویری از استفاده مانکن زنده خانم در برخی بوتیک‌های شهر کرمانشاه و واکنش دادستان و نیروی انتظامی به مسئله، ابعاد گستره تری از ولنگاری فرهنگی در کرمانشاه به نمایش گذاشته شد.

پس از ماجرای مانکن‌های زنده، در کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده، عده‌ای به تکیه معاون الملک کرمانشاه که قدمتی بیش از یک قرن در برگزاری مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دارد، ورود کرده‌اند و کلیپی با محتوای سخیف و مبتذل در این مکان ساخته‌اند.

ساخت  این کلیپ در فضای تکیه معاون الملک کرمانشاه و پخش گسترده آن در شبکه های اجتماعی، با واکنش دادگستری کرمانشاه روبه ور شد.

پرویز توسلی زاده در این باره گفت: دستگاه قضایی با قاطعیت با مسببان این قبح شکنی برخورد خواهد کرد."

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به برپایی روضه سیدالشهدا تکیه معاون الملک، افزود: "دستگاه امام حسین(ع) و اهانت به مقدسات و اماکن مذهبی از خطوط قرمز شرع مقدس اسلام است و کسی حق عبور از این خط قرمز را ندارد."

توسلی زاده تاکید کرد: دستگاه قضا به هیچ وجه با کسانی که بخواهند به هر بهانه ای خدشه ای بر باورهای دینی مردم وارد کنند مماشات نخواهد کرد و به طور قاطع و ویژه با این پرونده برخورد خواهد کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حکیمه ب IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 1
    برخورد عادلانه با هتک حرمت کنندگان کمترین خواسته مردم با غیرت کرمانشاه می باشد.