پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مرکز فناوری و اطلاعات

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در حاشیه بازدید از مرکز فناوری اطلاعات حوزه گفت: در عرصه هوش مصنوعی برنامه های حوزه علمیه در حال پیشروی است و در حال حاضر تمرکز آن بر روی مباحث فقهی و اجتهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در حاشیه بازدید از مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن تشکر از زحمات مسئولین و کارکنان آن مجموعه، گفت: این مرکز در این روزهای شیوع کرونا با همت بلندی که داشتند مایه سرافرازی حوزه شدند و علی رغم کمبود امکانات و محدودیت هایی که بود،  توانستند بر مشکلات فائق آیند و ابزار آموزش مجازی را به خوبی در دسترس طلاب و مدارس علمیه کشور قرار دهند.

وی افزود: در منشور مدیریتی جدید حوزه علمیه استفاده از فضای مجازی یک شعار راهبردی و عملی است که بازوی اجرایی آن مرکز فناوری اطلاعات است؛ بنابراین باید این واحد، آن شعار اساسی را در همه فعالیت های خود مدنظر قرار دهد.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: در فضای کرونا که می بایست فعالیت های آموزشی خود را به فضای خارج از حوزه ها ببریم بهترین راهکار این است که آنها را به صورت غیر حضوری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بعداز کرونا هم می بایست این فعالیت ها ادامه پیدا کند و به طور کامل از بین نرود؛ زیرا محاسن خاص خودش را در همه شرایط خواهد داشت.

آیت الله اعرافی گفت: باید این مرکز بتواند زمینه تحلیل های آماری دقیق را فراهم آورد تا در تصمیم گیری ها از آنها استفاده شود.

وی افزود: در این دوره مدیریتی، قطعاً مرکز فناوری اطلاعات برنامه و اشتغالات مختلفی خواهد داشت؛ زیرا بسیاری از برنامه های پیش رو نیاز به زیرساخت های الکترونیکی اعم از سخت افزاری و نرم افزاری دارد.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: باید میزان تعامل مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه با نهادهای خارج از حوزه علاوه بر نهادهای داخلی آن تقویت شود.

وی گفت: می بایست مجموعه سامانه های الکترونیکی حوزه منسجم شوند و باهم اتصال پیدا کنند تا از موازی کاری و پراکندگی اطلاعات جلوگیری به عمل آید.

استاد درس خارج حوزه بیان داشت: در عرصه هوش مصنوعی برنامه ها در حال پیشروی است و در حال حاضر تمرکز آن بر روی مباحث فقهی و اجتهاد است.

وی در پایان افزود: تأکید می شود مرکز فناوری اطلاعات با شورای فضای مجازی حوزه تعامل و هماهنگی داشته باشد.

آیت الله اعرافی ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز فناوری اطلاعات اعم از مدیریت نرم افزار، امور پیشخوان حوزه، مدیریت مطالعات و فضای مجازی و  همچنین مدیریت سخت افزار به همه کارکنان آنها خسته نباشید گفته و در پایان چند نفر از کارشناسان این واحدها از سوی وی مورد تقدیر قرار گرفتند.


 

بازدید آیت الله اعرافی از واحدهای مختلف مرکز فناوری اطلاعات حوزهتقدیر از کارکنان مرکز فناوری اطلاعات حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha