سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / دیدار مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ نماینده طلاب و فضلای الشتر گفت: موضوع هجرت طلاب مسأله مهمی است که اگر ساماندهی گردد و نخبگان حوزوی بعد از گرفتن تخصص های علمی به شهرهای خود بازگردند، آثار و برکات ارزشمندی بر جای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله حسینی در دیدار مجمع نمایندگان استان لرستان با مدیرحوزه های علمیه، اظهارکرد: امروز شاهد عملیاتی شدن طرح ها و برنامه های تحولی آیت الله اعرافی در حوزه های علمیه هستیم، ولی اگر این برنامه و طرح ها در استان ها و شهرهای دیگر به ویژه مناطق کمتر برخوردار با نظارت بیشتری انجام شود بدون تردید به نتایج مطلوب تری دست خواهیم یافت.

استاد حوزه علمیه توجه به تهذیب و تربیت را یکی از مسائل مهم مدارس و حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: موضوع تهذیب و تربیت یکی از مسائل بسیار مهم مدارس علمیه است، اگر آن را تقویت کنیم علم و اخلاق توأمان رشد می کنند و توجه به این نکته باید در تمامی مناطق یکنواخت باشد.

نماینده طلاب و فضلای الشتری مقیم حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۲۶ مدرسه علمیه خواهران و برادران در استان لرستان گفت: هم اکنون بیش از ۱۲۵۰ طلبه برادر، ۷۰۳ طلبه خواهر و ۴۳ طلبه سفیران در استان لرستان مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام حسینی نبود مرکز تخصصی در استان لرستان را یکی از کمبود های علمی این استان برشمرد و افزود: توجه به پژوهشی و تحقیق در میان طلاب لرستان با جدیّت دنبال می شود، ولی مجموعه استان نیازمند حمایت های ویژه ستاد است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha