یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت از جمله برنامه و طرح های تحولی جدید حوزه های علمیه نظام رتبه بندی است که هم اکنون در ۵۰۰ مدرسه علمیه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان که در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، اظهارکرد: طی سالهای اخیر برنامه و اقدامات ارزشمندی با همفکری و مشارکت صدها استاد و کارشناس با صرف هزاران نفر ساعت تدوین و طراحی شده است که در دوره مأموریتی جدید به سمت اجرایی شدن و بعضا بازخورد گیری حرکت می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به واسپاری اختیارات به استان ها افزود: تشکیل ۳۵ درس خارج رسمی در کشور و افزایش آن به ۸۰ مورد که در مراکز استان ها  و شهرهای بزرگ، نمونه ای از این واسپاری ها است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در اجرای برنامه و طرح ها، چه حمایتی، عملیاتی و آموزشی هیچ تفاوتی میان صف و ستاد وجود ندارد، تصریح کرد: یکسان سازی فعالیت ها و برنامه یکی از دغدغه های من بوده و است و نسبت به این مهم اهتمام جدی دارم، بطوریکه در برنامه حمایتی اگر قرار است صورت گیرد برای مناطق محروم ضریب محرومیت را مدنظر داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار موقوفه بنا بر آمار مربوط به نیات مرتبط با حوزه های علمیه در کشور وجود دارد.

امام جمعه قم افزود: این تعداد شامل ۲۰۰ هزار رقبه می شود، اما متاسفانه درآمد حاصل از این موقوفات حداقل نیازهای حوزه را نیز برطرف نمی کند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha