سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سال ۲۰۲۰، آغاز مشارکت مدنی مسلمانان آریزونا

حوزه/ داوطلبان سیاسی آریزونا که سال ۲۰۲۰، قدم‌های زیادی برای افزایش مشارکت مدنی جامعه اسلامی در انتخابات برداشته‌اند، این سال را آغاز دوره جدیدی برای جامعه اسلامی ایالت می‌دانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از azcentral، بسیاری از مسلمانان ایالت آریزونا در آمریکا، سال ۲۰۲۰ میلادی را آغاز دوره جدیدی از مشارکت مدنی می‌دانند.

در حالی که گروه‌های سازمان‌دهنده مترقی در سراسر آریزونا پیروزی‌های تاریخی ایالت را برای دموکرات‌ها در در ماه نوامبر جشن می‌گرفتند ، جامعه مسلمان در این ایالت، در تعامل مدنی گام‌های بلندی برداشته است.

از نظر تاریخی، مسلمانان در ساختارهای سیاسی آریزونا هیچ نماینده‌ای نداشته‌اند. در سال‌های ۲۰۱۸- ۲۰۲۰  یک زن مسلمان به نام دیدرا عبود برای کرسی‌های کنگره ایالات متحده و هیئت نظارت ماریکوپا کاندیدا شد، اما در انتخابات موفق نبود.

با این حال ، مسلمانان جوان سازماندهی و فعالیت سیاسی را در سطح محلی آغاز کردند و آنها برخی از افراد مسن جامعه را نیز ترغیب کردند که در تعامل مدنی حضور داشته‌ باشند.

تعداد مسلمانانی که در آریزونا زندگی می کنند مشخص نیست، اما مرکز تحقیقات پیو جمعیت آن‌ها را ۱٪ از بزرگسالان در این ایالت تخمین می‌زند.

اصلی‌ترین گروه حامی مسلمانان در ایالت آریزونا، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) است و از سال ۲۰۲۰ این شورا همکاری بیشتری با «وان آریزونا» داشته و از لحاظ مدنی بیشتر درگیر فعالیت‌های سیاسی شوند.

«وان آریزونا» در حقیقت ائتلافی از سازمان‌های مختلف با یک هدف است: بسیج رای‌دهندگان از جوامع حاشیه‌ای. به گفته این ائتلاف امسال ۱۸۵ هزار  رأی دهنده مسلمان ثبت نام کرده است.

ثبت‌نام برای انتخابات، قدمی که مسلمانان کمتر برمی‌داشتند

احمد سوسی ، مدیر موقت شورای کایر در آریزونا ، گفت که این ائتلاف در ثبت نام رای دهندگان در مساجد و آموزش جامعه در مورد سرکوب و ارعاب رای‌دهندگان کمک کرد.

گزارش اکتبر ۲۰۲۰ موسسه سیاست و درک اجتماعی در آمریکا نشان داد که ثبت نام رای دهندگان در میان مسلمانان از گروه‌های دیگر عقب مانده است.

مسلمانان در مقایسه با عموم مردم که ۸۷٪ بودند، نزدیک به ۷۸٪ را شامل می‌شدند . با این حال ، این مطالعه همچنین نشان داد که شکاف بین کسانی که قصد رأی دادن داشته‌اند و ثبت نام‌کنندگان برای رای درجامعه طی یک دوره چهار ساله کاهش یافته است.

جمیلا رحیم ، یک سازمان دهنده ۲۲ ساله که به عنوان مدیر مبارزات انتخاباتی آتنا سلمان نماینده ایالتی در این چرخه انتخابات کار می‌کرد متوجه شد که بسیاری از خانواده‌های مسلمان رای دادن را یک حرکت «لاکچری» تلقی می‌کنند.

وی گفت ، اگرچه این والدین ممکن است از مسلمان بودن در آمریکا تجربه های دردناک و تبعیض آمیز داشته باشند ، اما در برابر تعامل مدنی مقاومت کردند.

آن‌ها نزدیک‌تر کردن نسل مسن به رای دادن و تشویق آن‌ها برای مشارکت مدنی را یکی از قدم‌های مهم برای پیروزی در این انتخابات می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha