چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دیدار جوانان فعال در تبیین گام دوم انقلاب با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امیدوار هستیم که برخی از جریان های حاکم در نیجریه، سر عقل بیایند و شیخ ابراهیم زکزاکی را آزاد نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،مدیر حوزه های علمیه شامگاه شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ به صورت مجازی در مراسم پنجمین سالگرد شهدای مظلوم زاریا، سخنرانی کرد.

آیت الله  علیرضا اعرافی در این مراسم با اشاره به بیداری اسلامی در جهان اظهار کرد: بیداری اسلامی مقوله ای است که در چند دهه اخیر در مناطق مختلف سر برآورد. مسلمانان پس از این که چندین قرن تحت استعمار بودند به هویت ایمانی خود بازگشتند و این بازگشت به حیات معنوی و میل به ساختن یک تمدن در کشورهای مختلف اسلامی، ظهور و بروز پیدا کرد. 

وی ادامه داد: در آفریقا شاهد درخشش نهضت های اسلامی در طول دهه های مختلف بودیم و جنبش های کوچک و بزرگی در این قاره برای رهایی آفریقا به وجود آمدند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: مقوله بیداری اسلامی، یک فرآیند طبیعی است که از دل امت جوشید. این بیداری در ایران به انقلاب و گفتمان تحول آفرین تبدیل شد و شعاع آن هم در جهان انعکاس پیدا کرد. انعکاس شعاع انقلاب اسلامی در جهان با زور و فشار نبود. گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در جهان به شکل گیری بیداری اسلامی و محور مقاومت اسلامی انجامید.

آیت الله اعرافی، بیداری اسلامی در کشورهای مختلف را دارای ظهور و بروزهای گوناگون دانست و تصریح کرد: در برابر بیداری و خودیابی امت اسلامی، شاهد طراحی دشمنان برای خفه کردن نهضت های اسلامی در نطفه هستیم. همچنین دشمنان برای لوث کردن نهضت های اسلامی و مشوه کردن چهره این نهضت ها تلاش می کنند و این مساله را در کشورهای مختلف شاهد بودیم. همچنین مستکبران در برابر نهضت های اسلامی تلاش می کنند که این نهضت ها را از طریق نفوذ و تغییر آرمان ها، منحرف کنند و این مساله در مصر و برخی از دیگر کشورها رخ داد که دشمنان با نفوذ در نهضت های اسلامی، افکار و ایده های این نهضت ها را به انحراف کشاندند و از به نتیجه رسیدن نهضت های اسلامی جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: ساختن بدل های غیر اصیل در برابر نهضت های اسلامی از جمله دیگر توطئه های دشمنان است. دشمنان در برابر نهضت انقلاب اسلامی که در آن حکمت، عقلانیت، شجاعت و مبارزه وجود دارد و از افراط و حرکت های غیرعقلانی پرهیز می کند، داعش و القاعده را ساختند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: زمانی که تمام تلاش های دشمنان برای به نتیجه نرسیدن نهضت های اسلامی به نتیجه نرسد، گاهی فشارهای سنگین به این نهضت ها می آورند. به عنوان مثال دشمنان اکنون در قبال انقلاب اسلامی دست به تحریم های سنگین زدند تا با ضعیف کردن عنصر مقاومت، مردم را مایوس نمایند و رهبران انقلاب را مجبور به عقب نشینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی و پیروان او، یک جریان اصیل و سالم و به دور از اندیشه های انحرافی افراطی هستند جریانی که فرقه ای، افراطی و وابسته به خارج نیست. شایسته بود که دولت نیجریه تسلیم فشارها نمی شد و از قدرت ایمانی جنبش اسلامی نیجریه در برابر حرکت های افراطی استفاده می کرد. امیدوار هستیم که برخی از جریان های حاکم در نیجریه، سر عقل بیایند و شیخ ابراهیم زکزاکی را آزاد نمایند و زمینه را برای پیشبرد کارهای معنوی و اخلاقی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، فراهم کنند.

گفتنی است که در روز ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۴ مصادف با ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ که شیعیان مشغول عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه ای در شهر زاریا در نیجریه بودند، نیروهای نظامی این کشور با نقشه قبلی برای نابودی اسلام شیعی در نیجریه به حسینیه زاریا و منزل شخصی حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه حمله کردند و با کشتن بیش از هزار نفر از شیعیان این کشور و شماری از اعضای خانواده «شیخ زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش را به شدت زخمی نمودند و به اسارت بردند.

منبع: ابنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha