چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد روچدیل، ۱ تن غذا برای بانک‌های غذا جمع آوری کرد

حوزه/ مسجد روچدیل در انگلیس با همکاری داوطلبان مسلمان موفق به جمع آوری ۱ تن مواد غذایی برای بانک‌های غذای محلی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسجد روچدیل در انگلستان، یک تن مواد غذایی برای بانک‌های غذا محلی جمع کرد.

 در حالی که درهای مسجد به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته هستند، اعضای این مرکز اسلامی به صورت داوطلبانه در خانه‌های خود برای بانک‌های غذا، مواد و غذا جمع آوری کردند.

مسجد جلالیه در روچدیل، برنامه غذایی ترتیب داده تا اطمینان حاصل شود کسی در این زمستان گرسنه نماند.

در همین راستا، تعداد زیادی از خانواده‌های مسلمان و ۸۰ دانشجو از آکادمی اسلامی روچدیل به تماس مسجد پاسخ دادند و از ۱۸ نوامبر تا ۶ دسامبر غذا جمع کردند.

نوذرالاسلام امام جماعت مسجد که صبحگاه را برای تحویل مواد غذایی سپری کرد، گفت: ما طبق گفته پیامبر (صلی الله علیه وآله) عمل می‌کنیم و فرمود: او مومن نیست که شب با شکم سیر بخوابد و همسایه‌اش گرسنه باشد.»

لازم به ذکر است کمک‌های بسته بندی شده در ادامه به بانک غذای روچدیل، موسسه خیریه بی‌خانمان‌های پتروس و همچنین یوکف مستقر در اولدهام (بنیاد آموزش و ایمان انگلستان) توزیع شدند.

صابر احمد یک داوطلب ۲۷ ساله مسجد گفت: از زمان قرنطینه در ماه مارس، مسجد یک سرویس پشتیبانی کرونا راه اندازی کرده است و آن وقت بود که متوجه شدیم که چه تعداد از مردم در شهر خود ما در نیاز هستند. با توجه به همه‌گیری کنون‌ ، بیکاری بسیار زیادی افزایش یافته است که متأسفانه به این معنی است که تقاضا برای بانک‌های مواد غذایی در شهر ما نیز افزایش یافته است.

وی افزود: من با چشم  خودم دیدم چطور مردم بیکار شده‌اند. و بسیاری هستند که توانایی تهیه غذا را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha