شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/امام جمعه ابرکوه با حضور جهادی از مردم سیل زده تا بیماران بستری کرونایی دلجویی کرد

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پیام روز جمعه با یادآوری دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید سلیمانی بر توصیه های چندگانه معظم له در این دیدار را از جمله «قوی شدن»، « اعتماد نکردن به دشمن»، «حفظ اعتماد ملّی» و «خنثی کردن تحریم »تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان ابرکوه، در آخرین جمعه آذرماه(در ایام کرونایی تعطیلی نماز جمعه) پیامی را منتشر کرد که به شرح زیر است:

در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها،شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) دیدار خانواده این شهید عزیز و تعدادی از مسئولین با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را داشتیم .

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار که حیات و مماتش تأثیرگذار در جریان پرشتاب صدور انقلاب به جهان بود توصیه های راهبردی مقام معظم رهبری در این دیداربه مسئولین و ملّت باید سرفصل مبانی عملی قرار گیرد.

توصیه اوّل ضرورت قوی شدن است. باید مدیریت کشور در جهت قوی شدن در بخش های علمی - فناوری - دفاعی و نظامی و فرهنگی حرکت کند.

دوّم اعتماد نکردن به دشمن چراکه وعده دشمن وعده بدان و اشرار است. چنانچه آمریکای اوباما در حق ملّت ما ظلم و ستم کرد ، آمریکای ترامپ هم خبیثانه تر از او عمل کرد ،پس هیچکدام قابل اعتماد نیستند.

سوّم حفظ اعتماد ملّی است، مسئولان به هوش باشند، اتّحاد ملّت را مخدوش نکنند، سران سه قوا باید با همفکری و همکاری و هم افزائی اتّحاد ملّی را روز به روز قوی‌تر کنند و با مذاکره مشکلشان را با هم حل کنند .

چهارم خنثی کردن تحریم، وظیفه‌ای همگانی برای مردم و مسئولین است.تحریم و رفع تحریم در دست دشمن است امّا خنثی کردن تحریم دست ما است, بعض سران قوا توپ را در میدان قوای دیگر نیندازند.مبنای خودشان را اصلاح کنند و کاری کنند که ملّت همدلیشان را ببینند .

مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید سلیمانی و بعض مسئولین بر انتقام حتمی از دشمنان تأکید کردند.سردار آنگونه در شکل دهی هسته مقاومت در جهان اسلام خوش درخشیده بود که نقش بی بدیل او سبب شد تا آمریکایییها و اسرائیلی‌ها او را قدرتمندترین مرد خاورمیانه و کابوس اسرائیل بنامند و او برای همگان یک مکتب، یک راه و جریان و یک مدرسه درس آموز بود .

شهید حاج قاسم سلیمانی چهره بین المللی جبهه مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه او هستند. گرچه فقدان این سردار سرافراز و فداکار سخت است امّا شهادت او تضمین بخش تداوم خط جهاد و مقاومت با انگیزه مضاعف شد و ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و آمران این جنایت را تلخ تر خواهد کرد .

در آستانه چهلم شهید عزیز هسته‌ای محسن فخری‌زاده هستیم، تقارن گرامی داشت یاد و خاطره این دو شهید (سلیمانی و فخری‌زاده) برای همگان پیامی روشن دارد که: باید در کارگاه هستی، رنگ و بوی شهادت به خود بگیریم و از پس کوچه های غفلت و دنیازدگی و روزمرگی عبور کنیم و بیدار شویم و به خود آییم تا بتوانیم در هفت شهر عشق منزل به منزل و گام به گام همراه شهیدان طّی مسیر نماییم و از قافله نور، عقب نمانیم و راه سردار راه قدس را تداوم بخشیم .

مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان همچنین بر دورو بودن و بی صداقتی سه کشور غربی هم اشاره داشتند، این واقعیت در مواضع اخیر این سه کانون فتنه و فساد روشن است که آنها یعنی( آلمان و انگلیس و فرانسه) در یک بیانیه هم طرح اقدام راهبردی مجلس در لغو تحریم ها را محکوم کردند و آن را اقدامی علیه توافق هسته‌ای دانستند و هم در بیانیه‌ای دیگر از اعدام جاسویسان نیما (روح الله) زم با مواضعی مداخله‌جویانه این اقدام حقوقی و قانونی ایران را محکوم کرده و به عنوان اعتراض، نشست اقتصادی با ایران را لغو کردند . !

اروپائی ها همواره به عنوان جاده صاف کن آمریکا سیاستشان این است که با روی کار آمدن بایدن سیاست ترامپ در «فشار حداکثری» را به «مهار حداکثری» تبدیل کنند و این راهبرد یک نقشه راه چهار سال آینده آنها در مواجهه با ایران است .

مسئولین ما باید رویکردشان در این شرایط و در برابر این سیاست، بازدارندگی دفاعی و نظامی،همنوایی، افزایش اعتماد و سرمایه عمومی با اتّحاد قوای سه گانه برای افزایش خدمت به مردم باشد و این همگرایی قطعاتی از جورچین مقاومت فعّال به عنوان گفتمان حاکم بر محاسبات و رفتارهایشان باشد .

گفتار و رفتار دردسر زای اردوغان مطلب دیگری است که هفته گذشته در محافل سیاسی مطرح بود، این خُزعبلات را که در قالب شعرخوانی در مراسم رژه و با مشاوره مشاوران بی عقل خود سرود، ناشی از یک تذبذب (دودلی)راهبردی است که بر آمده از خلاء هویّتی او می باشد .

او فکر نمی کرد که با این حجم سنگین از تقابل و اعتراض مردم و مسئولین میهن دوست در ایران اسلامی مواجه شود و ظرف کمتر از ۴۸ ساعت در صدد توجیه و ترمیم خطای بزرگ خود برآید، در این خصوص خیالبافی های این آدم نشان می‌دهد که هنوز سراب امپراتوری عثمانی را آب می بیند . !

رئیس‌جمهور متوهّم ترکیه باید بداند که اتّحاد راهبردی ایران و ترکیه است که غرب و اروپا از آن هراس دارند و اتفاقاً ترکیه با همین اهرم می تواند به کشوری قدرتمند تبدیل شود، خصوصاً اینکه دو همسایه ایران ترکیه مشترکات زیاد مذهبی و فرهنگی دارند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha