پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در شهر ایلام

حوزه/ در همایش وحدت حوزه و دانشگاه بر ضرورت تزریق روحیه امید به مردم و تقویت وحدت این دو نهاد علمی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حجج اسلام والمسلمین کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در ایلام،  مرادبیگی مدیر حوزه علمیه استان، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، حجت‌ الاسلام غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمانیدگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و روسای دیگر دانشگاه ها، به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار شد.

کریمی تبار: حوزه و دانشگاه مردم را امیدوار کنند

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان ایلام در سخنانی گفت: دشمن با  تمام توان و استفاده از دسیسه‌های مختلف به دنیال مأیوس کردن مردم است و لذا حوزه و دانشگاه باید با شناخت جایگاه و مسئولیت خود و با پذیرش سلایق همدیگر و با همکاری، همدلی  و  همفکری، روح امید را به جامعه تزریق کنند، تا نقشه دشمن با شکست مواجه شود.

علی اکبری: حوزه و دانشگاه به مسئولیت های اجتماعی عمل کنند

دکتر علی‌ اکبری، رئیس دانشگاه ایلام هم با خیر مقدم به مهمانان، به وجود دیدگاه‌های مختلف در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: دیدگاه غالب در این زمینه بر حفظ شأنیت دو طرف تأکید دارد، برای اینکه مملکت ما به وجود دو طرف نیاز دارد.

رئیس دانشگاه ایلام در تبیین معنای وحدت، افزود: وحدت به معنی باز بودن فرصت گفتگو مبتنی بر حفظ استقلال و اختیار عمل است، تا دو نهاد «حوزه» و «دانشگاه» در راستای التزام به مسئولیت اجتماعی که دارند به جامعه خدمت کنند.

مرادبیگی: وحدت حوزه و دانشگاه تقویت شود

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام، در تبیین سابقه مراوده علم و دین در تاریخ اسلام و ائمه اطهار(ع)، گفت: در دوران امام باقر(ع) و امام صادق (ع) هم فقیهان پای درس آن بزرگواران می نشستند و هم داشمندان علوم تجربی.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام، وحدت و همدلی دو نهاد تاثیرگذار حوزه و دانشگاه را برای پیشرف جامعه اسلامی لازم دانست و بر تقویت آن تاکید کرد.

تقدیر از دو فعال وحدت حوزه و دانشگاه

در این مراسم، از حجت الاسلام بسطامی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام و دکتر موسوی مقدم رئیس گروه معارف دانشگاه علوم پژشکی ایلام به عنوان فعالان وحدت حوزه و دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha