سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار امام جمعه جدید ایلام

حوزه/ بعضی اوقات به صف نانوایی و یا برای خرید اقلام مورد مصرف روزانه به فروشگاه ها می روم، هر چند که برایم واقعاً سخت است و خیلی زجر می کشم که خودم در حال خرید و دیگرانی را در استانم در عدم توانایی مالی برای برآورده کردن نیازهای زندگی شان ببینم، ولی به هر حال مثلاً هنگامی که مهمان برایمان می آید ناچارم به فروشگاه بروم و اقلام مورد نیاز را تهیه کنم.

به گزارش حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به ارائه گزارش از عملکرد خود در ارتباط گیری با مردم استان ایلام پرداخت و گفت: روحانیت باید نقش پدری داشته باشد؛ روحانیت نقش دارد که هرکس اگر در تنگنایی قرار داشت فکر کند پناهگاهی به نام روحانیت برای او هست.

بیشتر بخوانید:

نخبه های ایلام بیکارند | ۸ سال توقف سازندگی ا ایلام هنوز بزرگراه ندارد

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: روحانیت باید فراتر از احزاب و جریان های سیاسی کشور عمل کند و سعه صدر یک روحانی باید طوری باشد که همه اینها را زیر چتر خود قرار دهد و در موقع لازم ارشاد کند و در مواقع ضروری نهیب بزند.

درب دفتر من به روی همه باز است

امام جمعه ایلام ادامه ادا:  بنده از وقتی که به استان ایلام آمده ام و از همان زمان معارفه اعلام کردم درب دفترم به روی همه باز است و معیار ما عدم فرق گذاشتن بین احزاب و جناح هایی است که در استان فعالیت دارند؛ نتیجه این امر آرامش سیاسی است که در استان وجود دارد.

وی افزود: بیشتر مشکلات سیاسی ما در داخل ناشی از اختلاف سلیقه است و باید جامعه به حدی از رشد برسد که به راحتی بتواند با این اختلاف سلایق کنار بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: من با طیف های مختلف سیاسی استان ارتباط دارم و در قالب جلسات رسمی و غیررسمی به دفتر بنده می آیند، انتقاد می کنند و پیشنهاداتشان را در میان می گذارند.

بیشترین مراجعه کنندگان مشکل اشتغال و معیشت دارند

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه در طول روز و در دفتر خود بیشتر با چند قشر روبرو می شوم، تصریح کرد:  افراد مراجعه کننده معمولاً یا طیف جوان جویای کار هستند، یا در زمینه امرار معاش مشکل دارند و حداقل کمک هایی را مطالبه می کنند و قشر دیگر نیز افرادی هستند که مشکلات حقوقی دارند و مدعی پایمال شدن حقشان در جاهای مختلف می باشند. تعداد معدودی هم که در جهت رشد  و تعالی مسائل فرهنگی برنامه هایی دارند و به دفتر می آیند و آنها را با  بنده مطرح می کنند.

وی دامه داد: در طول هفته نیز طبیعتاً با ادارات و نهادهای مختلف و به مناسبت های گوناگون جلساتی را داریم. در مجموع این گونه نیست که کسی ادعا کند دفتر نماینده ولی فقیه در استان ایلام متعلق به طیف یا گروه خاصی است و یا خود امام جمعه با گروه خاصی همراهی دارد. من با همه ارتباط دارم؛ می گویم هرکه می خواهد به دفتر بنده بیاید، بیاید و این را در عمل هم نشان داده ام. البته این بدان معنا نیست که هرکسی هرچه بیان کرد بنده نیز تبعیت کرده و حرفش را اجرا کنم.

حجت الاسلام ولمسلمین کرمی تبار افزود:  ما باید در ددل ها را گوش کنیم، زیرا هرچند نتوانیم کاری برای افراد انجام دهیم، اما همین گوش دادن کار خوبی است و می تواند مرهمی بر زخم های مردم باشد.

امام جمعه ایلام اظهار کرد:  با این وجود من در تصمیم گیری هایم بر پایه معیارهای اصلی نظام اسلامی اقدام می کنم و در موضع گیری ها و سخنرانی هایم از آن ها استفاده می نمایم.

وی تصریح کرد: خط مشی ما همان خط مشیی است که مقام معظم رهبری فرمودند "جذب حداکثری و دفع حداقلی" را سرلوحه کار خود قرار دهید.

همیشه سعی دارم در جمع مردم باشم

نماینده ولی فقیه دراستان ایلام اظهار کرد: من معمولاً برای رفتن به نماز جمعه به صورت پیاده و بدون خودروی اختصاصی و از این قبیل امکانات می روم؛ در مسیر با افرادی از شهروندان ایلامی ملاقات می کنم.

وی با اشاره به اهمیت حضور امام جمعه هر شهر در جمع مردم، گفت: معمولاً پس از اتمام نماز جمعه از آخرین نفراتی هستم که از محل برگزاری خارج می شوند و بعد از نماز معمولاً با مردم دیدار دارم، پای حرف هایشان می نشینم و پاسخگویی سؤالاتشان هستم.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: روزهای قبل از کرونا که مساجد باز بودند به صورت سرزده سرکشی می کردم و با مردم محلات مختلف ارتباط گیری داشتم. همین سرکشی های سرزده را در مورد ادارات نیز داشتم؛ هنگام نماز ظهر با اذان یا با اتمام اذان وارد نمازخانه اداره می شدم که ببینم وضعیت ادارات به چه شکل است.

خودم خرید می کنم / دیدن فقر مردم زجرآور است

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: دسترسی مردم به ما مشکل نیست؛ بعضی اوقات به صف نانوایی و یا برای خرید اقلام مورد مصرف روزانه به فروشگاه ها می روم، هر چند که برایم واقعاً سخت است و خیلی زجر می کشم خودم را در حال خرید و دیگرانی را در استانم در عدم توانایی مالی برای برآورده کردن نیازهای زندگی شان ببینم، ولی به هر حال مثلاً هنگامی که مهمان برایمان می آید ناچار هستم به فروشگاه بروم و اقلام مورد نیاز را تهیه کنم.

ارتباط تلفنی مستقیم با مردم

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: شماره تماس بنده عمومی است و در دسترس بسیاری از هم استانی های عزیز قرار دارد؛ به عوامل اجرایی دفتر هم گفته ام هرکسی شماره تماس مرا خواست به او بدهید تا با من تماس بگیرد و مسئله ای را که برایش پیش آمده مطرح کند، بلکه بتوانم گرهی از کار او باز کنم. جالب اینجاست که خیلی ها تماس می گیرند و می گویند حاج آقا به دفتر بگو برای ما وقت ملاقات مشخص کند.

شرکت در برنامه های فرهنگی و ورزشی / به دنبال تبلیغ رسانه ای نیستم

نماینده ولی فقیه دراستان ایلام اظهار کرد: سرکشی از خانواده های شهدا و رزمندگان و حضور در برنامه های ورزشی همچون کوهنوردی از دیگر برنامه های من در راستای ارتباط گیری با مردم استان است.

امام جمعه ایلام گفت: به دنبال تبلیغ رسانه ای فعالیت هایم نیستم و ترجیح می دهم به همین منوال که تاکنون انعکاس رسانه ای در این مورد نبوده است، برنامه های ارتباط گیری با مردم را ادامه دهم.

عکس سلفی

نماینده ولی فقیه دراستان ایلام افزود: هر چند برخی از مردم از سر لطفی که به بنده دارند هرگاه مرا در فضای شهر یا اماکن عمومی می بینند به نزدم آمده و درخواست عکس گرفتن با بنده را مطرح می کنند و من هم به آن ها اجازه این کار را می دهم.

وقت من متعلق به مردم است

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار افزود: گاهی اوقات خانواده ام از مشغله های کاری بنده گلایه می کنند، چون پیش می آید به دلیل ازدیاد مسائل کاری، در رسیدگی به مسائل منزل کوتاهی کنم، اما به خانواده ام گفته ام که وقت من متعلق به مردم است.

اعتماد حضرت آقا

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: من به مقام معظم رهبری در همان اوایل انتصاب به نمایندگی ایشان در استان ایلام عرض کردم که حضرتعالی اعتماد فرمودید، این مسئولیت را به بنده واگذار کردید و من هم تمام توانم را به کار می گیرم که حق این اعتماد را ادا کنم.

توفیق گره گشایی از کار مردم

امام جمعه ایلام گفت:  مشکلات مردم زیاد است و ما باید کار کنیم؛ گاهی اوقات حتی با یک تلفن گره از کار بنده ای از بندگان خدا باز می شود و این توفیقی است برای ما که در جهت خدمت به مردم تلاش کنیم.

تشخیص دهم نبودم در این جایگاه بهتر است، می روم

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: من تعهدی را برای خودم بسته ام که تا هر زمان که تشخیص دهم در این مسئولیت بودنم به نفع مردم است و می توانم به آنها خدمت کنم، بمانم و در غیر این صورت و هرگاه به این نتیجه برسم که نبودم بهتر است، خدمت مقام معظم رهبری عرض کرده و دلایل خود را ارائه دهم تا از آنجا به بعد را ایشان در مورد این سربازشان تصمیم گیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار اظهار کرد: در این راه و در این جایگاه و مسئولیت برای من کاملاً مشهود شده است که خداوند کمک می کند و تاکنون خیر و برکات زیادی از انجام وظایفم در این جایگاه دیده ام.

تشکر از آیت الله اعرافی

امام جمعه ایلام گفت: از آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی و دست اندرکاران  خبرگزاری حوزه کمال تشکر را دارم؛ ما طبیعتاً رسالت سنگینی بر عهده داریم و در شرایط فعلی می بایست کیفیت کار ما در پرورش نیروهای حوزوی متخصص بالا باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    با یه گل بهار نمیشه
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      0 0
      گل های زیادی هستند اما مشکل خار هاست که بد نمایان می شوند و گل ها را پنهان می کنند. ان شاءالله آبروی گل ها حفظ شود و خار ها تنها نمایان شوند.
    • عباسی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      0 0
      یک گل شاخ و برگ داده و بهار میشود. در ضمن یک گل هم در میان خارها نعمت است
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    چه چیزهایی می خرند؟ تجملات در زندگی روحانیّت یک سمّ مهلک برای اسلام و انقلاب و خود روحانیّت است. مردم امروزه روحانی پیاده را بجایِ سواره ، روحانی لباس پاره را بجای لباس نو و اتو کشیده ، روحانی روی گلیم نشین را بجای مبل و صندلی و فرش می پسندند. چون فقر در اجتماع بی داد می کند. به زمان صدر اسلام برگشته ایم از لحاظ اقتصاد عمومی .
  • سید محسن موسوی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    بسمه تعالی با سلام الان مسئله روز انتخابات و نامزدها هستند در عید فطر مسئله نظرات مراجع در رویت هلال ماه بود در شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام عزاداری مراجع اکثر مواقع از قافله عقبید و خبرهای دست دهم منتشر می کنید مداحی رسولی برای شما مهمتر از مراسم عزاداری آیت الله وحید است واقعا موندم شما اونجا دنبال چه هستید اگر دنیا را میخواهید پس خبرهای دنیا را منتشر کنید اگر آخرت می خواهید خبرهای آخرت را منتشر کنید یک استادی داشتیم در قزوین می گفت اگر دنیا را میخواهید برید تهران درس بخوانید اگر آخرت میخواهید بروید قم درس بخوانید و اگر نه دنیا میخواهید نه آخرت تو قزوین درس بخوانید
  • مسعود برادران غفاری IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    با سلام ضمن توفیق برای امام جمعه محترم کاش در تهران هم اقایان حداقل بدون محافظ سوار مترو بشوند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    ان شاءالله که خدای سبحان ائمه جمعه ما را حفظ بفرماید. بحمدلله به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای عزیز، این نعمت بزرگ نماز جمعه و ارتباط نزدیک روحانیت و مردم، به ملت شریف ایران عنایت شده.
  • ابوالفضل IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    یک پروتده قضایی در رابطه با سیم و کنتور و ایر برق دارم 5 ساله دادگاه معطل کرده و حکم محکومیت مجری را نمی دهد.... به چه کسی بگم..؟ قم هستم.... جرا قاضی برای احقاق حق اینقدر به خطا کاران سو سابقه دار مهلت بی حساب میدهد..؟ جرا قوه قضائیه افراد سابقه دار را به تبعید مادام العمر به مکانهای دور دست نمیفرسته و هر شخص خطا کار سابقه دار بعد از مدتی از زندان آزاد شده و از تمام تسهیلات جامعه استفاده میکنه و مانند افراد سالم از رفاه اجتماعی برخوردار میشه..؟ درد دل مردم قم را چرا امام جمعه قم گوش نمیکنه..؟