جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تودیع و معارفه معاون تبلیغ حوزه علمیه شهرستان همدان

حوزه / مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه بستر مختلف تبلیغی در همدان وجود دارد که باید آنها را بشناسیم و به درستی از آن استفاده کنیم، گفت: کودک و نوجوان، بازار و اصناف مختلف و حتی حضور در بین عامه مردم و تبلیغ چهره به چهره از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که هر طلبه باید با آن آشنا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام عباس موسیوند، بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه، معاون تبلیغ شهرستان همدان، با بیان اینکه عرصه تبلیغ، مهم‌ترین کارکرد حوزه علمیه و روحانیت است، اظهار داشت: تمام فعالیت تشکیلات حوزه از کارهای عمرانی تا معاونت‌های مختلف به جهت دستیابی به خروجی مناسب که در بحث تبلیغ است می‌باشد.

وی افزود: کاری که انبیا در طول تاریخ آن را انجام می‌دادند، امروز بر دوش حوزه‌های علمیه و تک تک طلاب است و لذا باید نسبت به اهمیت امر تبلیغ به طور کامل واقف باشیم.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان با تاکید بر لزوم توجه به مسئله تبلیغ، مطرح کرد: استان همدان دارای جمعیتی دو میلیون نفری است که تقریبا نیمی از ین جمعیت در مرکز استان و شهر همدان حضور دارند، بنابراین با نگاه درست به این موضوع مشاهده می‌کنیم که فعالیت در عرصه تبلیغ آن هم در شهرستان همدان بسیار سنگین و حساس است.

وی با بیان اینکه قسمتی از تبلیغ مختص به طلاب است و قسمت دیگر برای عامه مردم، یادآور شد: دامنه فعالیت معاون شهرستان همدان به اندازه معاونت تبلیغ استان است و به همین دلیل برای موفقیت در این راه نیازمند انجام یک کار تشکیلاتی با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در همدان، البته زیر نظر معاون تبلیغ استان هستیم.

استاد حوزه همدان با اشاره به اینکه بستر مختلف تبلیغی در همدان وجود دارد که باید آنها را بشناسیم و به درستی از آن استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: کودک و نوجوان، بازار و اصناف مختلف و حتی حضور در بین عامه مردم و تبلیغ چهره به چهره از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که هر طلبه باید با آن آشنا باشد.

وی با تاکید بر اینکه بستر تبلیغی برای طلاب فراهم است و باید از آن استفاده کرد، گفت: به طور مثال در شهر همدان چه تعداد تاکسی وجود دارد که طلاب می‌توانند در بین آنها حاضر شوند و با آنها گفت‌و گو کنند و البته همین مثال را برای دیگر اصناف نیز می‌توان استفاده کرد.

حجت الاسلام موسیوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تبلیغ در روستاها، خصوصا روستاهای پر جمعیت از موضوعات بسیار مهم است، مطرح کرد: تا زمانی که در استان تشکیلات منسجمی را راه اندازی نکنیم و از جزیره‌ای عمل کردن جلوگیری نشود، نمی‌توان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به حضور طلاب فعال در فضای مجازی، عنوان کرد: طلاب همدانی فعال در فضای مجازی اگر بتوانند در کنار یکدیگر قرار گیرند می‌توانیم به دستاوردهای مهم و بزرگی دست پیدا کنیم که البته در این مسیر آموزش طلاب در فضای مجازی و برگزاری دوره سواد رسانه از ضرورت‌هایی است که باید به صورت جدی توسط معاونت تبلیغ پیگیری شود.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه برای موفقیت در هر یک از برنامه‌ها نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و مشخص هستیم، گفت: در کنار شناسایی قرارگاه‌ها و گروههای فعال تبلیغی طلاب در همدان، می‌توان با برقراری ارتباط با مجموعه‌های خارج از حوزه که در این عرصه فعالیت می‌کنند، از ظرفیت آنها نیز استفاده کرد.

وی در پایان با تقدیر از اقدامات و خدمات حجت الاسلام طاهری و آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام عبادی، یادآور شد: کارهای فراوانی که در عرصه تبلیغ و استفاده از ظرفیت طلاب حتی در سراسر استان بر دوش حجت الاسلام طاهری قرار داشت نشان از روحیه جهادی و زیبای این روحانی همدانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha