جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان به وظیفه اصحاب رسانه در عرصه انتخابات اشاره و گفت: از شبهاتی که در زمینه انتخابات مطرح می‌شود، تاثیر رای دادن و انتخابات است و لذا رسانه‌ها باید با هنر خود این موضوع که رای دادن دارای تاثیر فراوانی است را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با اعضای خانه مطبوعات و بسیج رسانه همدان، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به نقش رسانه در حفظ احترام ماه رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه باید تلاش کنند با تبلیغ صحیح، ضمن آشنایی جامعه از برکات این ماه، زمینه بهره‌مند شدن آنها از برکات ماه رمضان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی مغتنم برای انسان‌ها است تا از از شلوغی و هیاهوی دنیای امروز که سبب غفلت است، نجات پیدا کند، گفت: خلوت انسان با خود در ماه رمضان می‌تواند در رشد فرد تسریع ببخشد و لذا خوب است تا با برنامه‌ریزی جامع، نسبت به ۱۱ ماه دیگر سال در این ماه تفاوت داشته باشیم.

رسانه ها به تبیین اهداف شعار سال بپردازند

امام جمعه همدان با بیان اینکه متاسفانه اگر بخواهیم میزان توجه خود به شعار سال را ثابت کنیم، اولین کار چاپ بنر است، گفت: چاپ بنر شعار سال، با استفاده از بیت المال، در حالی که همه مردم به خوبی از عنوان آن آگاه هستند، به عقیده بنده دارای شبهه است، بنابراین آنچه مهم است اقدام و عمل دقیق نهادها و مسئولان برای تحقق این شعار است.

وی افزود: در این جا است که رسانه می‌تواند وارد میدان شود و به تبیین ضرورت‌ها و اهداف شعار سال بپردازد و از مسئولان میزان فعالیت آنها برای تحقق شعار سال و برنامه‌ریزی هایشان را مطالبه کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مشکلات تولید کنندگان را به گوش مسئولان برسانند، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات رسانه‌ها به صورت مصداقی به سراغ مشکلات یک تولید کننده می‌روند که پس از انتشار خبر، شاهد به جنب و جوش افتادن مدیران هستیم، البته این موضوع نیز غمی است که تنها اگر کسی دسترسی به رسانه داشت، مشکلش حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز نباید برای تولیدی‌ها نا امیدی ایجاد کرد، گفت: اقدام برای رفع موانع تولید، در گرو راه انداختن کار تولید کننده و کمک به او است، نه فقط حرف زدن از رفع موانع.

با انتخاب یک نفر به عنوان رئیس جمهور، چندین هزار مدیر در معرض تغییر قرار می‌گیرند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به وظیفه اصحاب رسانه در عرصه انتخابات اشاره و عنوان کرد: از شبهاتی که در زمینه انتخابات مطرح می‌شود، تاثیر رای دادن و انتخابات است و لذا رسانه‌ها باید با هنر خود این موضوع که رای دادن دارای تاثیر فراوانی است را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: با انتخاب یک نفر به عنوان رئیس جمهور، چندین هزار مدیر در معرض تغییر قرار می‌گیرند و این یعنی انتخاب رئیس جمهور صرفا رای به یک نفر نیست، بلکه یک سیستم دولتی تغییر خواهد کرد.

 مسئولان حامی اصحاب رسانه‌ باشند

امام جمعه همدان با تقدیر از اقدامات و خدمات اصحاب رسانه، خواستار رفع مشکلات خبرنگاران شد و گفت: مسئولان تا آنجایی که امکان پذیر است باید حامی رسانه‌ها و اصحاب رسانه باشند و رسیدگی به مشکلات این قشر زحمت کش همچون بیمه و حقوق و مزایا را مد نظر داشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: خانه مطبوعات می‌تواند به دنبال منابع درآمدی برای خود باشد و به عنوان یک نهاد مستقل، از وابستگی‌ها جلوگیری کند، چرا که اگر خبرنگار مستقل‌ باشند، راحت‌تر می‌توانند حرف خود را بیان کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha