پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 950472
۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
محمد رضا جوان آراسته

حوزه/ داشتیم حرف می‌زدیم که‌ خودش را این‌طور معرفی کرد: من یک «آتئیست تمام وقت هستم» ... از آن گفت‌وگو تا همین حالا، من هی خودم را عیارکشی می‌کنم، من برای کدام عقیده در زندگی این‌طور تمام قد ایستاده‌ام.‌ راستش را بخواهید فارغ از همه ژست‌های مجازی و حقیقی، من در بهترین حالت یک مسلمان پاره وقت هستم!

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی محمد رضا جوان آراسته آمده است:

داشتیم حرف می‌زدیم که‌ خودش را این‌طور معرفی کرد: من یک «آتئیست تمام وقت هستم»، گفت: «من همه بیست و چهار ساعت روزم‌ را گذاشته‌ام‌ برای ترویج خداناباوری».

بعدش حرف‌های زیادی زده شد. هم‌خودش چیزهایی گفت،‌ هم دیگران حرف‌هایی زدند. هیچ کدام از حرف‌ها به قدر این دو سه جمله اما مهم‌ نبود.

در جمع ما یک نفر بود که برای ترویج عقیده ضد خدایش، همه زندگی‌اش را گذاشته بود.

از آن گفت‌وگو تا همین حالا، من هی خودم را عیارکشی می‌کنم، من برای کدام عقیده در زندگی این‌طور تمام قد ایستاده‌ام.‌ راستش را بخواهید فارغ از همه ژست‌های مجازی و حقیقی، من در بهترین حالت یک مسلمان پاره وقت هستم!

منِ مسلمانِ پاره وقت مثل یک کارمند با قرار داد پروژه‌ای می‌مانم که گاهی هست و گاهی نیست. مثل یک کارگر ساختمانی سر میدان‌نشین می‌مانم که خیلی وقت‌ها جیبش از دست‌مزد خالی است. مثل یک استاد دانشگاه‌ام که یک روز سر کلاسش می‌رود، یک روز با ماشینش در تعمیرگاه می‌ماند، یک روز به خاطر مهمانی طولانی شب گذشته‌اش خواب می‌ماند، یک‌ روز کلاس را یادش می‌رود و غیبت می‌کند. مثل مغازه‌داری در بازار که کرکره مغازه‌اش گاهی از هفت صبح بالاست، گاهی هم ظهر کلید می‌اندازد و یک وقت‌هایی هم تلفنش را خاموش می‌کند و ماشین روشن می‌کند و می‌رود سفر.

منِ مسلمانِ پاره وقت، بعید است مسلمانی‌ام حتی به درد خودم بخورد، چه رسد به درد دیگران.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    20 4
    مردم فکر میکنن ما ها برای بی بندوباری و فرار از مسئولیت های مذهبی آتئیست شدیم ولی بهتره که خودخواه نباشیم و درک کنیم که طرز فکر مردم باهم فرق می‌کنه و باید به عقاید هم احترام بزاریم
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      6 10
      در هر صورت در اشتباهید آقای علی اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله
    • ابوالفضل IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      0 0
      اگر آتئیست هستی باش فقط آزاده باش.. انسانیت را بشناس.. و حق الناس را رعايت کن... هر چی هستی باش فقط به عکس العمل اعمال خود اعتقاد داشته باش.... هر عملی انجام بدهی عکس العمل ش به خودت بر می گردد پس انسان بایستی اعمالی انجام دهد که عکس‌العمل کارهای خودش را با خوشنودی بپذیرد و عذاب و سختی نبیند. والسلام
  • محمد IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 0
    درست می فرمایید علی اقا.
  • علیرضا IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    توصیه میکنم کتاب حجره پریا نوشته حجت الاسلام محمو رضا حدادپور جهرمی که داستانی در حوزه فضای مجازی و مبارزه با آتئیست هاست رو حتنا بخونید ، فوق العادست
  • ناشناس IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    یعنی چه؟ به هر حال امیدوارم سالم شی درست مثل آبجی هام