پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولانا سید صفی حیدر زیدی

حوزه/ دبیرکل سازمان تنظیم المکاتب هند گفت: جامعة المصطفی العالمیة شجره طیبه ای ست که ریشه اش در اعماق وجود همه تشنگان علم و دانش ثابت و شاخه هایش در قاره های پنجگانه گسترده شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی، دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب لکهنو هند با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آمریکا در تحریم دانشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از وقایع طول تاریخ اثبات می شود که همواره جهل مردم در راستای منافع ستمگران بوده است و در هر زمانی که مردم به علم و دانش روی آورده اند و به آن علاقه مند شده اند عرصه بر ظالمان و ستمگران تنگ شده است.

اسلام دینی است که در فطرت انسان نهادینه است و اسلام است که از ارزش های انسانی نگهداری می کند و این بدون علم و دانش میسر و ممکن نیست لذا نخستین وحی که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نازل می شود به کسب علم و دانش دعوت می کند. بدین خاطر سردمداران جهل با آن پیامبر رحمت و پیام های رحمانی دشمن می شوند. باوجودیکه آنان اعتراف داشتند که حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم صادق و امین اند.

همین طور معاویه چیزی که در مقابل امیرالمومنین علیه السلام آورده بود جهل مردم شام بود. همه ظالمان و ستمکاران می دانستند که تا وقتی که مردم جاهل اند سلطه و هیمنه ای آنان بر مردم قایم و استوار می باشد و وقتی که با سواد شدند منافع و سلطه آنان در خطر می افتد.

برای یک نظام منبتی بر عدل و عدالت اجتماعی علم و آگاهی مردم لازم می باشد. بدین جهت امام خمینی قدس سره بعد از پیروزی انقلاب نهضت سواد آموزی را آغاز نمود و دستور فرمودند که کل ایران را در مدرسه تبدیل کنید و این نهضت محدود به حدود ایران اسلامی نماند بلکه کل جهان را فرا گرفت و مسوولان ایران اسلامی درب علم و دانش اسلامی را روی ہمه تشنگان علوم و معارف اهل بیت علیهم السلام باز کردند پذیرای هزاران طلبه و دانشجو از کل گیتی شدند.

و طولی نکشید که نهضت علمی یک کشور تبدیل به یک نهضت جهانی و پناهگاه محکمی برای مستضعفان جهان گردید و ثمرات و برکات آن در کل کشورهای مشهود و چشم گیر شد و این چیزی بود خار برای چشمان استعمارگران که در رأس آنان امریکا و صهیونیسم می باشند.

بالاخره آمریکا قصد به تحریم جامعة المصطفی العالمیة کرد در حالی که می داند جامعة المصطفی یک دانشگاه و مرکز علمی است نه سیاسی. همان طور که مقام معظم رهبری دام ظله هم هنگام ملاقات با طلاب غیر ایرانی به این نکته اشاره فرموده بودند. 

تحریم نمودن یک مرکز علمی نشانگر آن است که استعمار جهانی خواهان جامعه ای بی سواد می باشد تا برای سیاست های استعماری و استثماری و استحماری اش مشکلی ایجاد نشود. ولی دشمنان باید بدانند که جامعة المصطفی العالمیة شجره طیبه ای ست که ریشه اش در اعماق وجود همه تشنگان علم و دانش ثابت و شاخه هایش در قاره های پنجگانه گستردہ شدہ و فارغ التحصیلان آن در بیش از صد کشور جهان مشغول برافروختن شمع علم و دانش هستند.

والسلام 

سید صفی حیدر زیدی
دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب 
لکهنو هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha